اخبار بین المللی

دانمارک از برون‌سپاری پناهجویان در انگلیس تقلید می‌کند

دانمارک از برون‌سپاری پناهجویان در انگلیس تقلید
می‌کند
دولت دانمارک اعلام کرد با رواندا قراردادی را برای همکاری در زمینه پناهندگی امضا کرده است که طبق این قرارداد دو کشور مکانیزمی را راه‌اندازی خواهند کرد که بتواند پناهجویان را از دانمارک به رواندا منتقل کند.
به گزارش آرتی، «کاره دیبواد» وزیر امور خارجه و ادغام دانمارک، در بیانیه روز جمعه گفت: «ما در حال کار روی ایجاد یک سیستم پناهندگی عادلانه‌تر و در حال برداشتن گام‌های جدیدی هستیم. مهم این است که ما در انجام کار‌ها عجله نکنیم، اما به طور کامل برای رسیدن به توافقی مطابق با تعهدات بین‌المللی دانمارک و رواندا تلاش کنیم.»
این خبر به دنبال جنجالی پیرامون طرح مشابهی از سوی انگلیس منتشر شد که منتقدان آن را یک شکست اخلاقی و همچنین نقض احتمالی حقوق بشر دانستند.
نهاد‌های مدنی پس از افشای تصمیم دولت انگلیس مبنی بر زدن «پا بند الکترونیکی» به پناهجویان مشابه زندانیان، به این تصمیم واکنش نشان دادند و آن را رفتاری غیر انسانی و مشابه داغ زدن بر بردگان توصیف کردند. گفته می‌شود نخستین گروه که به آنان پا بند الکترونیکی زده می‌شود افرادی‌اند که به تازگی قرار بود به رواندا منتقل شوند.
تصمیم انگلیس برای اخراج پناهجویان و انتقال آنان به رواندا در حالی است که دولت این کشور ماه گذشته اعلام کرد ۲۰۰ هزار اوکراینی در قالب دو برنامه کمک‌رسانی به افرادی که پس از درگیری با روسیه از این کشور گریخته‌اند، وارد خاک انگلیس شده‌اند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8235288/دانمارک-از-برون‌سپاری-پناهجویان-در-انگلیس-تقلید-می‌کند

دکمه بازگشت به بالا