اخبار بین المللی

افزایش قیمت انرژی، نانوایی‌های آلمان را در آستانه تعطیلی قرار داد

افزایش قیمت انرژی، نانوایی‌های آلمان را در آستانه تعطیلی
قرار داد
منابع خبری از احتمال تعطیلی هزاران نانوایی در آلمان به دلیل افزایش ۴ برابری قیمت برق و گاز خبر دادند.
به گزارش رویترز، یک مالک نانوایی آلمانی در همین راستا اعلام کرد: «انتظار داریم با افزایش قیمت انرژی از زمان آغاز حملات روسیه در اوکراین، قبض برق سالانه چهار برابر شود و به ۱.۲ میلیون یورو برسد.»
نانوایی این فرد برای راه‌اندازی ماشین‌های خمیر و اتاق‌های خنک‌کننده به برق وابسته است و اجاق‌های آن با گاز کار می‌کنند که قیمت آن نیز با کاهش واردات روسیه افزایش یافته است. این نانوای آلمانی که چندین شرکت را در این راستا اداره می‌کند، گفت: «قبض برق جدید قرار است از ابتدای سال آینده آغاز شود و از ۳۰۰ هزار یورویی که شرکت قبلا پرداخت می‌کرد قطعا افزایش می‌یابد.»
افزایش قیمت مواد اولیه مانند شکر، آرد، شیر و کره نیز بر نانوایی‌های آلمان فشار می‌آورد، شرکت این فرد آلمانی ۱۷۰ کارگر دارد و ۱۳ نانوایی را در سراسر شهر اداره می‌کند و احتمالا تمام آن‌ها در معرض خطر تعطیلی‌اند.
این فرد در مصاحبه با رویترز گفت: «پس از تمام این افزایش‌ها، هزینه‌های پرسنل وجود دارد که باید افزایش یابد تا کارمندان ما نیز بتوانند با دستمزد خود زندگی کنند.» این شرکت یکی از حدود ۱۰۰ هزار شرکت نانوایی در سراسر آلمان است که هشدار به تعطیلی داده است.
در حال حاضر کشور‌های اروپایی که خود تحریم‌هایی علیه روسیه اعمال کرده‌اند با کاهش ذخیره انرژی و همچنین افزایش قیمت برق و گاز مواجهند. این کشور‌ها حملات روسیه به اوکراین را بهانه قرار دادند تا روسیه را تحریم کنند، مسکو هم در واکنش صادرات انرژی خود را کاهش داد.
در این میان مجارستان کشوری بود که از ابتدا با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه مخالفت خود را ابراز کرد و دلیل آن هم پیش‌بینی وضعیت بد انرژی پس از اعمال این تحریم‌ها بود. به تازگی هم «پیتر سیجارتو» وزیر امور خارجه مجارستان، در واکنش به پیشنهاد تعیین سقف قیمت گاز روسیه، این اقدام را عامل قطع فوری عرضه گاز روسیه دانست.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8235546/افزایش-قیمت-انرژی-نانوایی‌های-آلمان-را-در-آستانه-تعطیلی-قرار-داد

دکمه بازگشت به بالا