اخبار بین المللی

ضرر ۸۳.۸ میلیارد دلاری ایتالیایی‌ها درپی افزایش بهای انرژی

ضرر ۸۳.۸ میلیارد دلاری ایتالیایی‌ها درپی افزایش بهای
انرژی
طبق مطالعه اتحادیه کارگری و کنفدراسیون عمومی صنعتگران ایتالیا (CGIA) که امروز شنبه انجام شد، خانوار‌ها و شرکت‌های ایتالیایی ۸۲.۶ میلیارد یورو (۸۳.۸ میلیارد دلار) از تبعات افزایش قیمت برق و گاز متضرر شده اند.
این مطالعه بدون در نظر گرفتن بسته‌های حمایت اقتصادی دولت قبلی که حدود ۵۲ میلیارد دلار برای مبارزه با بحران انرژی اختصاص یافته بود، انجام شده است.
طبق برآورد‌های این مطالعه، برای مقابله با افزایش هزینه انرژی، دولت ایتالیا باید یک بسته کمکی ۸۳.۸ میلیارد دلاری را تصویب کند. این رقم ترسناک شاید با انتشار یک فرمان جدید در هفته آینده تسهیل شود، اما طبق این فرمان تنها ۱۲ تا ۱۳ میلیارد یورو برای مقابله با افزایش هزینه های انرژی اختصاص خواهد یافت.
روز پنجشنبه، شورای وزیران ایتالیا بسته جدیدی از کمک‌های اقتصادی به مردم و شرکت‌های ایتالیایی را اعلام کرد که شامل حداقل ۶.۲ میلیارد دلار برای برای مقابله با بحران کمبود انرژی است.
اروپا در حال حاضر با افزایش بی سابقه قیمت انرژی و تورم ناشی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین و تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو مواجه است. بر اساس گزارش اداره آمار اروپا، تورم سالانه ایتالیا در ماه ژوئیه ۸.۴ درصد برآورد شده است که از رکورد ۳۶ ساله گذشته، زمانی که تورم ۸.۲ درصد بود، فراتر است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8235971/ضرر-۸۳۸-میلیارد-دلاری-ایتالیایی‌ها-درپی-افزایش-بهای-انرژی

دکمه بازگشت به بالا