اخبار بین المللی

عملیات مقاومت در کرانه باختری گسترش خواهد یافت

عملیات مقاومت در کرانه باختری گسترش خواهد یافت
تحلیلگر فلسطینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
تحولات اخیر فلسطین در عرصه میدانی و سیاسی چشم انداز‌های متفاوتی را برای آینده فلسطین و تعیین مسیر مقاومت ترسیم کرده است. در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی که جنبش جهاد اسلامی را هدف قرار داد، واهمه و نگرانی دشمن صهیونیست از توان رزمی و استراتژیک نیرو‌های این جنبش را به روشنی آشکار کرد. موج اخیر بازداشت‌ها به ویژه در کرانه باختری نیز گویای این سطح از نگرانی بین سران صهیونیست است.
اکنون برخی ناظران سیاسی بر این باورند که روش‌ها و تاکتیک‌های مبارزه در بین فلسطینی‌ها تغییر کرده و این تغییر روش از تغییر بنیادین نگاه مردم فلسطین به مبارزه و سمت و سوی آن نشات می‌گیرد. آینده مسیر مقاومت و چرایی تمرکزی که دشمن برای خنثی کردن تلاش گروه‌های مقاومت به کار می‌بندد، همه پرسش‌هایی هستند که افکار عمومی را به خود مشغول کرده است.
در همین راستا «شاکر زلوم»، نویسنده و تحلیلگر فلسطینی به برخی پرسش‌های مطرح شده در این حوزه پاسخ داد و درباره دلایل تشدید اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی علیه نیروهای مقاومت و وقوع درگیری‌های مسلحانه بین جوانان فلسطینی و اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری گفت: توسعه روش‌های مبارزه در کرانه باختری، محصول اعتقاد عمیق مردم فلسطین به بیهوده بودن مذاکره با دشمن بوده و بیانگر مخالفت با مذاکرات و هیمنه امنیتی است که ژنرال آمریکایی «کیت دایتون»، به عنوان هماهنگ کننده امنیتی آمریکا در کرانه باختری رود اردن برای خدمت به رژیم صهیونیستی و حفاظت از شهرک نشینان در این منطقه طراحی کرده است.
عملیات های مقاومت در راستای آغاز انتفاضه سوم است
زلوم در پاسخ به این پرسش که آیا انتفاضه سومی وجود دارد و عملیات مسلحانه گسترش خواهد یافت، گفت: ما انتظار داریم که عملیات ها برای آغاز انتفاضه سوم در ماه‌های آینده توسعه یابد.
وی در ارزیابی از توان نظامی و لجستیک در کرانه باختری علیه نیرو‌های اشغالگر گفت: در مورد توانمندی‌های نظامی مقاومت باید بگویم که این توانایی‌ها محدود به سلاح‌هایی است که به طرق مختلف از انبار‌های ارتش رژیم صهیونیستی تصاحب می‌شود و در ازای پرداخت پول به دلالان اسلحه به دست می‌آید. توان تسلیحاتی محدود است و رزمندگان مقاومت تا آخرین تیر مقاومت می‌کنند و شهید یا اسیر می‌شوند.

ارتش رژیم صیهونیستی یکی از بزدل‌ترین ارتش‌های جهان است
نویسنده فلسطینی درباره اعلام ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از پهپاد‌ها در کرانه باختری به جای عملیات بازداشت و اینکه آیا این اقدام دال بر ضعف ارتش این رژیم در برخورد مستقیم با مبارزان مقاومت است، گفت: پهپادها از دیر باز مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما در حال حاضر تمرکز رژیم صهیونیستی بر گسترش استفاده از آنهاست.
وی افزود: اخیرا صد خودروی زرهی دشمن برای دستگیری یک رزمنده هجوم آوردند، ارتش دشمن یکی از بزدل‌ترین ارتش‌های جهان است.
جنبش جهاد در تقویت مقاومت در کرانه باختری تاثیر بزرگی داشت
شاکر زلوم در پایان درباره تحولات پیش رو طی روز‌های آینده در کرانه باختری و تاثیر آن بر قواعد درگیری در سرزمین‌های اشغالی گفت: عملیات مقاومت در کرانه باختری در حال گسترش است و از استان جنین به استان نابلس منتقل شده و در حال گسترش است، جنبش جهاد اسلامی تاثیر بزرگی در تقویت مفهوم مقاومت در کرانه باختری داشته و برای رسیدن به این هدف فداکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8235276/عملیات-مقاومت-در-کرانه-باختری-گسترش-خواهد-یافت

دکمه بازگشت به بالا