اخبار بین المللی

زلنسکی مدعی بازپس‌گیری بخشی از خاک اوکراین شد

زلنسکی مدعی بازپس‌گیری بخشی از خاک اوکراین شد
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در پیامی ویدئویی برای مردم این کشور مدعی شد ارتش اوکراین ۲ هزار کیلومترمربع از خاک این کشور را از روسیه پس گرفته است.
به گزارش میرور، زلنسکی مدعیست که ارتش اوکراین به سرعت در حال پیش‌روی در خط مقدم است و «از زمان آغاز حمله متقابل علیه روسیه در اوایل ماه جاری، حدود ۲ هزار کیلومتر مربع از خاک اوکراین از روسیه پس گرفته شده است.»
این در حالی است که کی‌یف تایید کرد نیروهایش وارد شهر استراتژیک کلیدی «ایزیوم» اوکراین شده و پاکسازی آن را آغاز کرده‌اند.
ویدئو‌هایی در تلگرام منتشر شد که سربازان را در ورودی شهر نشان می‌دهد و همچنین وزارت دفاع روسیه این عقب نشینی را یک «گروه بندی مجدد» توصیف کرده است.
این سربازان می‌گویند برای دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه تصمیم گرفته شد تا نیرو‌های روسی مستقر در بالاکلیا و ایزیوم را دوباره سازماندهی کنند تا تلاش‌ها در جهت دونتسک افزایش یابد.
در همین راستا «اولکسی گونچارنکو» یک نماینده اوکراین، مدعی شد: «ایزیوم را نیم روزه آزاد کردیم و شهر لیمان نیز آزاد شد. نیرو‌های اوکراینی وارد ایزوم، شهر استراتژیک در منطقه خارکیف شدند.»
حملات روسیه به اوکراین از ماه فوریه آغاز شد، اما مداخلات کشور‌های غربی و به طورخاص آمریکا در امور بین این دو کشور باعث وخامت وضعیت میان دو طرف شد.
در تازه‌ترین اقدام نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، هفته گذشته در سفری از پیش اعلام نشده وارد کی‌یف شد. این دومین سفر او به این کشور از زمان حمله روسیه به اوکراین بود.
پیش از این سفر، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور، با بسته جدید کمک نظامی به اوکراین به ارزش ۶۷۵ میلیون دلار موافقت کرده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8236486/زلنسکی-مدعی-بازپس‌گیری-بخشی-از-خاک-اوکراین-شد

دکمه بازگشت به بالا