اخبار بین المللی

از میزبانی جانباز عراقی تا گرامیداشت شهدای مقاومت در مسیر اربعین + فیلم و تصاویر

از میزبانی جانباز عراقی تا گرامیداشت شهدای مقاومت در مسیر
اربعین + فیلم و تصاویر
موکب داران عراقی با برپایی نمایشگاه تصاویر شهدای مبارزه با تروریست‌های داعش و دفاع از کشورشان و تصاویری از شهید سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و کاربران توئیتری با بازنشر فیلم شهید ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشدالشعبی عراق، یاد آنان را گرامی داشتند.
زیارت اربعین امام حسین (ع) و مسیر پیاده روی از نجف تا کربلا هر ساله میلیون‌ها زائر را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند و این راهپیمایی عظیم فرصتی برای بیان یا به تصویر کشیدن فداکاری فرزندانی از ملت‌های اسلامی در راه دفاع از وطن و حرم امامان (علیهم السلام) است تا ضمن تقدیر از آنان، راه مقاومت به نسل‌های جدید معرفی شود.
کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر تصاویر و ویدئو‌هایی را از لحظات ناب این حماسه مذهبی به اشتراک گذاشته اند که در ادامه تعدادی از آنان را می‌بینیم.
 

 

چندین کاربر عراقی با انتشار تصاویری از یک جوان عراقی با لباس نظامی در حال میزبانی از زائران در مقابل یکی از موکب های مسیر پیاده روی نجف تا کربلا، یکی از جلوه های حماسی این مراسم را نشان دادند.

کاربران با شعار «علی العهد» به معنای بر عهد خود با شهیدان هستیم، پوستری طراحی و با بازنشر آن در توئیتر با هشتک های اربعینی از زنده بودن یاد شهید ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشدالشعبی عراق نوشتند.

کاربری عراقی با انتشار تصویر جوانی که پرچم الحشدالشعبی را بر دوش دارد و شهدای این سازمان را در ثواب زیارت خود سهیم می کند و در حال عبور از مقابل بنرهای فرماندهان مقاومت است، نوشت: ۹۸۲ روز از ساعت ترور شما می گذرد. شهادت در مقابل اشغالگری سعادت و پیروزی است و این  پیروزی تدام راه امام حسین است و همیشه تاریخ و هر مکانی زنده است زیرا از اصالت و عمقی برخوردار است که مسیر حسین آن را داراست.

شهروندی عراقی نوشت: تصویر شهدای مقاومت را در هر موکبی می‌بینید. 

ویدئویی از حضور شهید ابومهدی المهندس در سال های گذشته در یکی از موکب های اربعینی در توئیتر بازنشر شده است.

 

نمایشگاهی از تصاویر شهدای عراقی در مسیر پیاده روی اربعین برپا شده است.

تصور فرزند شهید «علی عبدالحسین» در حال نگاه کردن به تصویر پدرش.

پدر شهید «محمد حامد» در حال درد دل کردن با تصویر فرزند شهیدش در نمایشگاهی که برای گرامیداشت یاد شهدا برپا شده است.
 

شهروند عراقی ویدئویی از لحظه کمک کردن نظامی ارتش عراق به زائر سالخورده ایرانی برای جابجایی منتشر کرده است.
 

 

انتشار تصویری از نیروهای حزب الله عراق که در حال تامین امنیت زائران حسینی هستند.

نمایشگاهی از تصاویر شهدای ارتش دولت نجات ملی، کمیته های مردمی و جنبش انصارالله یمن در مسیر پیاده روی اربعین به یاد آنان برپا و لحظاتی از جنایات ایشان علیه مردم یمن به تصویر کشیده شده است.
 

کاربری موکب فلسطین در مسیر پیاده روی اربعین را به تصویر کشید و نوشت: راه ما به قدس از کربلا می گذرد. «نمی توان حسینی بود و از فلسطین دست کشید.» امام خمینی (رض)، علمای فلسطینی در مسیر پیاده روی کربلا.
 

 
در مقابل یکی از موکب های عراقی بنرهایی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس نصب شده است و پرچم های رژیم صهیونیستی و انگلیس برای لگد مال شدن زیر پای مردم، روی زمین کشیده است تا تجدید میثاقی با شهدا در محکومیت اشغالگری، استعمارگری و جنگ افروزی باشد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8236563/از-میزبانی-جانباز-عراقی-تا-گرامیداشت-شهدای-مقاومت-در-مسیر-اربعین-فیلم-و-تصاویر

دکمه بازگشت به بالا