اخبار بین المللی

آمریکا به دنبال اعمال محدودیت در صادرات نیمه رسانا‌ها به چین

آمریکا به دنبال اعمال محدودیت در صادرات نیمه رسانا‌ها به
چین
 وزارت بازرگانی آمریکا در نظر دارد مقررات جدیدی بر پایه مفاد نامه‌های چند ماه پیش این وزارتخانه به شرکت‌های آمریکایی منتشر کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در این نامه ها، که به شرکت‌های «کی ال ای» (KLA)، «لام ریسرچ» (Lam Research) و «اپلاید متریالز» (Applied Materials) ارسال شده، به آنان گوشزد شده است که صادرات تجهیزات مورد نیاز برای تولید نیم رسانا‌های پیشرفته به مقصد کارخانه‌های چین ممنوع است، مگر آن که از وزارت بازرگانی مجوز دریافت شود.
در نامه‌های دیگری به شرکت‌های «انویدیا» و «ای ام دی»، از آن‌ها خواسته شده است از تحویل تراشه‌هایی که در بخش توسعه هوش مصنوعی کاربرد دارد، به چین خودداری کنند.
برخی منابع از وجود محدودیت‌های دیگری در مقررات جدید وزارت بازرگانی آمریکا خبر می‌دهند. بر این اساس، این محدودیت ممکن است با اعمال تغییرات منتشر شود. یکی از این منابع نیز تاکید کرد بر اساس مقررات جدید، صادرات محصولاتی که نیم رسانا‌های مورد تحریم در آن‌ها به کار رفته باید پس از دریافت مجوز انجام شود.
در واکنش به این اظهارات، یک مقام مسئول در وزارت بازرگانی آمریکا، بدون هر گونه توضیح بیشتر، تاکید کرد: به طور کلی، ما می‌خواهیم تمام محدودیت‌های اعلام شده در نامه‌ها را مدون و تغییراتی در مقررات اعمال کنیم.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8237251/آمریکا-به-دنبال-اعمال-محدودیت-در-صادرات-نیمه-رسانا‌ها-به-چین

دکمه بازگشت به بالا