اخبار بین المللی

لفاظی مقامات آلمان و رژیم صهیونیستی علیه ایران

لفاظی مقامات آلمان و رژیم صهیونیستی علیه ایران
یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در نشست خبری مشترک در برلین ادعا‌هایی را علیه ایران و برنامه هسته‌ای آن تکرار کردند.
شولتز در این نشست خبری با حمایت از مواضع رژیم صهیونیستی در خصوص پاسخ منفی ایران به پیشنهاد اروپا برای احیای برجام ابراز تاسف کرد و گفت: «متاسفیم که ایران به پیشنهاد اروپا برای احیای توافق هسته‌ای پاسخ مثبت نداد. شرکای اروپایی پیشنهاداتی ارائه کرده اند و دلیلی ندارد ایران با آنها موافقت نکند. دستیابی به توافق با ایران در آینده نزدیک غیرممکن است. هیچ توجیهی برای ایران جهت رد پیشنهاد‌های اتحادیه اروپا وجود ندارد.»
در حالی است که جمهوری اسلامی بار‌ها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است، این مقام ضمن تکرار ادعای تل آویو در خصوص تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای گفت: «ما با اسرائیل موافقیم که ایران نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد».
صدر اعظم آلمان در ادامه اسرائیل را یک شریک و دوست خطاب کرد و با تاکید بر پیشبرد راه حل دو دولتی در اراضی اشغالی از اسرائیل خواست مواضع خود را یکجانبه بر فلسطینیان تحمیل نکند.
صدر اعظم آلمان در ادامه اظهارات خود به تلاش برای کاهش بهای انرژی در بحبوحه جنگ اوکراین و روسیه اشاره کرد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در این نشست خبری ادعا‌های همیشگی و بی اساس تل آویو علیه ایران را تکرار کرد و خواستار جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران شد.
او بازگشت به توافق هسته‌ای با شرایط کنونی را یک اشتباه بزرگ خواند و مدعی شد «باید به طور جمعی برای مقابله با تهدید ایران و پایان دادن به مذاکرات توافق هسته‌ای همکاری کنیم».
لاپید همچنین آمادگی خود را برای فروش سامانه دفاعی به برلین اعلام کرد و گفت: ما با آلمان شراکت استراتژیک داریم و به برلین کمک می‌کنیم تا قابلیت‌های هوایی خود را توسعه دهد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در نشست هفتگی کابینه و ساعاتی پیش از عزیمت به آلمان برای گفتگو درباره مذاکرات هسته‌ای ایران از تروئیکای اروپایی به دلیل آنچه موضع قوی آنها در مورد احیای توافق هسته ای ایران خواند، تشکر کرد و مدعی شد: «ما اطلاعاتی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در تعدادی از سایت‌ها را به کشورهای اروپایی ارائه کردیم. ما در حال انجام یک کارزار سیاسی برای توقف توافق هسته‌ای و جلوگیری از لغو تحریم‌ها علیه ایران هستیم و نشانه هایی از موفقیت کاری که انجام می دهیم، وجود دارد.»

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8237644/لفاظی-مقامات-آلمان-و-رژیم-صهیونیستی-علیه-ایران

دکمه بازگشت به بالا