اخبار بین المللی

کرملین: پوتین و رئیسی در حاشیه نشست شانگهای دیدار می‌کنند

کرملین: پوتین و رئیسی در حاشیه نشست شانگهای دیدار
می‌کنند
یوری اوشاکوف، دستیار امور بین الملل کاخ کرملین امروز (سه شنبه) اعلام کرد در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند ازبکستان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران با همدیگر دیدار خواهند کرد و در خصوص اوضاع برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام گفتگو می‌کنند.
طبق اعلام یوری اوشاکوف، پوتین همچنین در حاشیه این نشست با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین نیز دیدار خواهد کرد و در خصوص اوضاع اوکراین با وی به بحث و گفتگو خواهد نشست.
دستیار امور بین الملل کاخ کرملین همچنین تصریح کرد ایران سال آینده میلادی در نشست سازمان همکاری شانگهای در هند به عنوان عضو کامل شرکت خواهد کرد. یوری اوشاکوف همچنین گفت: قرار است پوتین با سران آذربایجان، هند، پاکستان، قرقیزستان و ترکمنستان نیز در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در سمرقند دیدار کند.
قرار است رئیس جمهور ایران به منظور شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای فردا (چهارشنبه) به ازبکستان سفر کند. رئیس جمهور در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی رئیس جمهور ازبکستان، ملاقاتی خصوصی با شوکت میرضیایف خواهد داشت و مقامات دو کشور در حضور روسای جمهور چند سند همکاری امضا خواهند کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8238692/کرملین-پوتین-و-رئیسی-در-حاشیه-نشست-شانگهای-دیدار-می‌کنند

دکمه بازگشت به بالا