اخبار بین المللی

تأکید بلینکن بر توقف تنشها میان ارمنستان و آذربایجان

تأکید بلینکن بر توقف تنشها میان ارمنستان و آذربایجان
در پی تشدید تنشها میان آذربایجان و ارمنستان، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا خواستار توقف تنش بین این دو کشور شد. طبق گزارش رویترز، آنتونی بلینکن در تماس با مسئولان ارمنستان و آذربایجان بر لزوم توقف درگیری ها و آغاز گفتگوهای صلح تأکید کرد.
بلینکن گفت: اگر روسیه از نفوذ خود برای جلوگیری از خشونت و تحکیم صلح میان آذربایجان و ارمنستان استفاده کند، اقدامی مثبت خواهد بود.
وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد نسبت به اینکه روسیه باعث تشدید نزاع بین این دو کشور شود نگران هستیم. اظهارات بلینکن در حالی بیان شده است که  ارمنستان در نامه به شورای امنیت سازمان ملل، خواستار برگزاری جلسه ای فوری برای بررسی تحولات در مرزهای این کشور با آذریایجان شده است. ارمنستان در این نامه تأکید کرده است وضعیت مرزهای ارمنستان و آذربایجان یک تهدید قریب الوقوع را علیه صلح و امنیت بین المللی شکل می دهد.
از سوی دیگر، وزارت دفاع آذربایجان مدعی شده است که نیروهای ارمنستانی توافق آتش بس میان دو طرف را نقض کرده و مجددا مواضع این کشور در شهر لاچین را هدف قرار داده است. وزارت دفاع اذربایجان همچنین اعلام کرد که نیروهای این کشور به اقدام نیروهای ارمنستانی پاسخ داده اند. گفتنی است مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان شب گذشته شاهد درگیری‌های شدید بود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8238719/تأکید-بلینکن-بر-توقف-تنشها-میان-ارمنستان-و-آذربایجان

دکمه بازگشت به بالا