اخبار بین المللی

رابرت مالی درباره برجام به کنگره گزارش می‌دهد

رابرت مالی درباره برجام به کنگره گزارش می‌دهد
«رابرت مالی» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، قصد دارد کنگره این کشور را در جریان آخرین جزئیات مذاکرات برجامی قرار دهد.
تارنمای فارن‌بریفینگ در گزارشی اعلام کرد نماینده ویژه کاخ سفید در مذاکرات برجامی قصد دارد امروز (چهارشنبه) کنگره آمریکا را در جریان آخرین اطلاعات مذاکرات برجام قرار دهد.
البته پیشتر در تاریخ ۱۲ شهریور ماه سال جاری هم منابع خبری اعلام کرده بودند که رابرت مالی امروز چهارشنبه کنگره را در جریان برجام قرار خواهد داد و گفته بودند این نشست همزمان با ابراز نگرانی قانونگذاران کنگره از روند مذاکرات برجام انجام خواهد شد.
پیش از این برخی منابع تایید نشده ادعا کرده بودند که رابرت مالی از مقام خود در مذاکرات برجام کنار گذاشته شده است.
در همین راستا «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در بخشی از سخنان خود به خبرنگاران گفت: «رابرت مالی فرستاده ویژه ما در امور ایران است. او همچنان مسئولیت تیم و تلاش‌های ما در این باره را بر عهده دارد.»
او در پاسخ به آنکه گفته می‌شود رابرت مالی از مقام خود برکنار شده، گفت: «هیچ چیزی در این گزارش‌ها نیست وشایعه است، من به شما می‌گویم که راب روز به روز بیشتر درگیر مسائل مربوط به برجام می‌شود. او تیم ما را رهبری می‌کند و به طور منظم با مقام‌های کاخ سفید، وزارت خزانه‌داری، جامعه اطلاعاتی و جا‌های دیگر درتماس است و درباره مذاکرات برجامی آن‌ها را مطلع می‌کند.
پرایس پیشتر هم گفته بود: «زمان برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران دیر نیست. همچنان وقت برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران وجود دارد و ما به تلاش‌های دیپلماتیک مان برای احیای برجام ادامه می‌دهیم.»
این در حالیست که صبح روز گذشته «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، مدعی شد پاسخ ایران به پیشنهاد طرف اروپایی و آمریکا «قدمی رو به عقب» بوده و احیای توافق هسته‌ای در آینده نزدیک ممکن نیست.
مذاکرات برجامی و حواشی مربوط به آن در حالی مطرح می‌شود که همواره صهیونیست‌ها در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند. به طور مثال، یک مقام صهیونیست در جریان سفر «یائیر لاپید» نخست‌وزیر صهیونیستی، به خبرنگاران، گفت: «آمریکایی‌ها و بیشتر اروپایی‌ها می‌گویند که برجامی وجود نخواهد داشت.»

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8238980/رابرت-مالی-درباره-برجام-به-کنگره-گزارش-می‌دهد

دکمه بازگشت به بالا