اخبار بین المللی

آرژانتین مجوز آزادی ۱۲ خدمه هواپیمای ونزوئلایی را صادر کرد

آرژانتین مجوز آزادی ۱۲ خدمه هواپیمای ونزوئلایی را صادر
کرد
رسانه‌های محلی گزارش دادند که آرژانتین به ۱۲ نفر از ۱۹ خدمه یک هواپیمای ونزوئلا اجازه خروج از آرژانتین را داده است. آرژانتین با ادعای آنکه این هواپیما متعلق به ایران است، ۳ ماه پیش با ادعای تروریستی بودن، این هواپیما را توقیف کرد.
به گزارش رویترز، اکنون دادگاه استیناف فدرال «لاپلاتا» در استان «بوئنوس آیرس» اجازه خروج ۱۲ خدمه را صادر کرد و به قاضی دستور داد تا تحقیقات درباره این تعداد خدمه را ظرف ۱۰ روز نهایی کند.
دادگاه تاکنون به پیگیری های رسانه ها پاسخ نداده است.
سال گذشته شرکت هواپیمایی ماهان ایران هواپیمای باری امتراسور را به ونزوئلا فروخت. طبق داده‌های ردیابی پرواز، این هواپیما، با خدمه ایرانی و ونزوئلایی، در اوایل ژوئن وارد بوئنوس آیرس شد.
ورود آن باعث ایجاد یک مشکل دیپلماتیک برای آرژانتین شد، واشنگتن آرژانتین را به حمایت از کشور‌های تحت تحریم آمریکا، یعنی ایران و ونزوئلا متهم می‎‌داند.
ماه گذشته «رامون ولاسکوئز» وزیر حمل ونقل ونزوئلا، و نمایندگان این کشور برای نشان دادن اعتراض خود به سفارت آرژانتین در کاراکاس رفتند.
در همین حال چند ده نفر از کارگران شرکت هواپیمایی دولتی «کونویاسا» در بیرون تجمع کرده بودند و شعار می‌دادند که هواپیما و خدمه را برگردانید.
این هواپیمای باری بوئینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت (Emtrasur) ونزوئلا، از ۶ ژوئن (۱۶ خرداد ماه) با چندین سرنشین و خدمه پرواز همچنان در آرژانتین زمین‌گیر شده است.
وزارت دادگستری آمریکا هم درآن زمان با دخالت در این موضوع در بیانیه‌ای مدعی شد هواپیمای بوئینگ باری زمینگیر شده در آرژانتین مرتبط با سپاه قدس ایران بوده و خواستار توقیف آن شد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8239057/آرژانتین-مجوز-آزادی-۱۲-خدمه-هواپیمای-ونزوئلایی-را-صادر-کرد

دکمه بازگشت به بالا