اخبار بین المللی

هشدار روسیه به غرب درباره طرح تضمین‌های امنیتی اوکراین

هشدار روسیه به غرب درباره طرح تضمین‌های امنیتی
اوکراین
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به پیش نویس دفتر ریاست جمهوری اوکراین برای دریافت تضمین‌های امنیتی و تداوم حمایت‌های مالی و نظامی از کی‌یف، هشدار داد که چنین سندی در ادامه به آتشی تبدیل می‌شود که دامان کشور‌های غربی را فرا خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المیادین، ماریا زاخارووا در گفتگو با رادیو اسپوتنیک با بیان این مطلب افزود، اوکراین به طور کامل به کشور‌های غربی متکی است. مجبور کردن کشور‌های غربی به تداوم این حجم از کمک‌ها به اوکراین به معنی به آتش کشیدن این کشورهاست. پیشنهاد این است که این کشور‌ها در حال حاضر به فکر این باشند که چگونه در زمستان پیش رو زنده بمانند، امیدواریم کشور‌های پیشرفته متوجه باشند که چه می‌کنند.
او افزود، اینکه می‌گوییم به فکر زنده ماندنشان باشند به این معنی نیست که شهابی از آسمان نازل خواهد شد و تاسیسات هسته‌ای آنها را با خاک یکسان خواهد کرد یا رود‌های راین، دانوپ و دریای مدیترانه طغیان خواهند کرد و تاسیسات هسته ای آنها را غرق خواهد کرد. این روز‌ها معلمانی از واشنگتن به اروپا می‌آیند تا به اعضای اتحادیه اروپا بگویند چگونه زندگی کنند و اصلا چه باید بکنند؟
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد، امروز کشور‌های پیشرفته به سرعت به کشور‌های عقب مانده‌ای تبدیل شدند که نمی‌دانند چگونه باید گرمای مورد نیازشان را فراهم سازند. کشور‌هایی که اینگونه زندگی می‌کنند در ادامه راه نیز پیشنهاد‌هایی اینگونه دریافت می‌کنند (پیش نویس مورد نظر اوکراین) و این بردگی وحشتناکی است که می‌تواند به بهای جانشان تمام شود. اتفاقی که به شدت وحشتناک خواهد بود.
دفتر رئیس جمهور اوکراین روز گذشته پیش نویسی را به عنوان تضمین‌های امنیتی برای اوکراین منتشر کرد که به نظر می‌رسد این پیش نویس به سندی رسمی و مشترک با عنوان” معاهده امنیتی کی‌یف“ تبدیل شود.
به موجب این پیش نویس کشور‌های اتحادیه اروپا و آمریکا در کنار انگلیس، استرالیا و ترکیه کشور‌های تضمین کننده امنیت اوکراین معرفی شدند. این سند به سرمایه گذاری خارجی در صنایع نظامی اوکراین، انتقال سلاح و همکاری‌های اطلاعاتی در سطح گسترده و برگزاری رزمایش مشترک با مشارکت مربیان و مستشاران نظامی خارجی تاکید دارد.
در پیش نویس مذکور همچنین آمده است، کشور‌های اتحادیه اروپا باید به صادرات سلاح و کمک مالی به اوکراین ادامه دهند ضمن اینکه تا زمانی که روسیه زیان‌های وارد آمده به اوکراین را جبران نکند تحریم‌ها علیه این کشور نباید ملغی شود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8239550/هشدار-روسیه-به-غرب-درباره-طرح-تضمین‌های-امنیتی-اوکراین

دکمه بازگشت به بالا