اخبار بین المللی

دیدار پادشاه اردن با رئیس جمهور فرانسه

دیدار پادشاه اردن با رئیس جمهور فرانسه
عبدالله دوم، پادشاه اردن در کاخ الیزه با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفتگو کرد.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو طرف در این دیدار درباره روابط دو جانبه، تحولات منطقه‌ای و بین المللی، و نیز موضوع فلسطین به رایزنی پرداختند. امان و پاریس بر گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، و دفاعی تاکید کردند.
پادشاه اردن در این دیدار خواستار حل و فصل مشکل فلسطین و تشکیل کشور مستقل برای فلسطینیان براساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس شرقی شد. عبدالله دوم از مواضع فرانسه و اتحادیه اروپا برای حمایت از طرح دو دولت درباره مناقشه میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.
وی با اشاره به اقدامات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی در منطقه خاطر نشان کرد تل آویو با اقدامات خود باعث تضعیف فرصت‌های صلح شده و به تشدید خشونت‌ها در منطقه دامن می‌زند.
موضوع جنگ سوریه و یافتن راهکار سیاسی برای پایان آن، و نیز تحولات لبنان از دیگر محور‌های گفتگوی ملک عبدالله دوم با مکرون بود.
گفتنی است اردن میزبان میلیون‌ها آواره فلسطینی است و به دلیل شرایط بد اقتصادی در تامین معاش آن‌ها دچار مشکل شده است. رژیم صهیونیستی بار‌ها تاکید کرده است حاضر به بازگشت آوارگان به خانه اجدادی خود نیست. همین موضوع باعث نگرانی دولت اردن درباره پیامد بلند مدت این موضوع شده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8239794/دیدار-پادشاه-اردن-با-رئیس-جمهور-فرانسه

دکمه بازگشت به بالا