اخبار بین المللی

خودداری نیکول پاشینیان از شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای

خودداری نیکول پاشینیان از شرکت در اجلاس سازمان همکاری
شانگهای
خبرگزاری آکی پرس قراقرستان در گزارشی اعلام کرد «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان از حضور در نشست سازمان همکاری شانگهای در سمرقند خودداری کرده است.
به نوشته این خبرگزاری، این تصمیم بخاطر شرایط سخت این کشور که با بی ثباتی‌های مرزی با آذربایجان همراه بوده، اتخاذ شده است. آکی پرس همچنین اعلام کرد این پیام از سوی خبرگزاری دولتی ارمنستان گزارش شده است. این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که تنش ها در مرز آذربایجان و ارمنستان از شب سه شنبه بالا گرفته است. ارمنستان می‌گوید تجاوز از سوی آذربایجان صورت گرفته است؛ اما باکو مدعی اقدامات تحریک آمیز از سوی ارمنستان شده است.
گفتنی است صبح امروز شبکه خبری دویچه وله آلمان گزارش داده بود پس از دو روز گلوله باران در نزدیکی منطقه ناگورنو قره‌باغ، مقامات امنیتی ارمنستان از آتش بس خبر دادند. «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان اواخر شب گذشته در پیامی تلویزیونی گفته بود: با مشارکت جامعه بین الملل، آتش بسی در این زمینه حاصل شده است. او همچنین اعلام کرد این آتش بس از ساعت ۸ شب به وقت محلی (۱۶ به وقت گرینویچ) چهارشنبه شب اجرایی شده است. اظهارات این مقام ارمنستانی در حالی بیان شده بود که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان این آتش بس را تأیید نکرده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240093/خودداری-نیکول-پاشینیان-از-شرکت-در-اجلاس-سازمان-همکاری-شانگهای

دکمه بازگشت به بالا