اخبار بین المللی

هشدار روسیه به آمریکا درباره ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین

هشدار روسیه به آمریکا درباره ارسال موشک‌های دوربرد به
اوکراین
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشستی خبری به واشنگتن نسبت به اقدامی که از خط قرمزها عبور می‌کند و آن را طرف مستقیم در جنگ اوکراین می‌کند، هشدار داد.
به گزارش روسیاالیوم، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که اگر آمریکا تصمیم بگیرد موشک‌های دوربرد را برای سامانه‌های هیمارس ساخت آمریکا که توسط اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد به کی‌یف عرضه کند، از «خط قرمز» عبور کرده و به «طرف درگیری» تبدیل خواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که روسیه این حق را برای خود محفوظ می دارد که در صورت تصمیم واشنگتن برای تامین موشک های دوربرد کی‌یف پاسخ مناسب بدهد و به این نکته اشاره کرد که آمریکا طرف مستقیم درگیری اوکراین خواهد بود.
او افزود: “آمریکا و متحدانش که به رژیم کی‌یف تسلیحات می‌رسانند، در واقع در جنایات جنگی شریک جرم شده‌اند. اگر واشنگتن تصمیم بگیرد موشک‌های دوربرد به کی‌یف بدهد، این امر عبور از خط قرمز تلقی می‌شود. آمریکا را به یک طرف مستقیم در مناقشه تبدیل خواهد کرد و در این مورد مسکو این حق را برای خود محفوظ می دارد که از قلمرو خود با تمام ابزارهای موجود و آن طور که صلاح بداند، دفاع کند.”
پیش از این دیمیتری مدودف، نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه نیز هشدار داده بود که در صورت تداوم تجهیز کی‌یف با تسلیحات خطرناک غرب، عملیات ویژه نظامی در اوکراین دیر یا زود به سطح دیگری منتقل خواهد شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چند روز پیش در نشست عمومی مجمع اقتصادی شرق (EEF) در خصوص عملیات نظامی روسیه در اوکراین تصریح کرد: روسیه از ۲۴ فوریه (آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین) چیزی از دست نداده، اما دستاورد اصلی تقویت حاکمیت است. روسیه درگیری‌های مسلحانه را در اوکراین آغاز نکرد، اما در تلاش است تا پس از کودتای سال ۲۰۱۴ با حمایت آمریکا، به آن پایان دهد. فقط در تلاشیم تا به آن پایان دهیم و این وظیفه ماست که از مردم دونباس محافظت کنیم.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240218/هشدار-روسیه-به-آمریکا-درباره-ارسال-موشک‌های-دوربرد-به-اوکراین

دکمه بازگشت به بالا