اخبار بین المللی

پوتین: ۲۵ درصد از هزینه گاز ارسالی به ترکیه به روبل پرداخت خواهد شد

پوتین: ۲۵ درصد از هزینه گاز ارسالی به ترکیه به روبل پرداخت
خواهد شد
شبکه آرتی گزارش داد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهورروسیه در دیدار با رجب طیب اردوغان از ادامه ارسال گاز صادراتی به ترکیه، خبر داد و اعلام کرد یک چهارم از هزینه گاز صادراتی روسیه به ترکیه به روبل پرداخت خواهد شد. پوتین همچنین با تشکر از مشارکت اردوغان در امضای قرارداد غلات، گفت: روسیه از همکاری ترکیه در سازمان همکاری شانگهای استقبال می‌کند.
پوتین هم چنین در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود ابراز امیدواری کرد «نیروگاه هسته‌ای آق قویو» در سال ۲۰۲۳ راه اندازی شود. او گفت: روز گذشته توافقی را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای در آق قویو ترکیه به امضا رساندیم.
او گفت: غرب ایده تجزیه کشور ما را از ده‌ها سال پیش در سر می‌پروراند. غرب انتظار فروپاشی روسیه را نداشته باشد. مایه تاسف است که اوکراین به ابزاری در دست غرب برای رسیدن به اهدافش تبدیل شده است. ما به هر گونه تلاش مرتبط با عملیات خرابکارانه در مجاورت نیروگاه‌های هسته‌ای خود پاسخ خواهیم داد.
رئیس جمهور روسیه افزود: ما در مورد ضرورت ضمانت‌های امنیتی توافق داریم، اما مقامات کی یف این توافق را نپذیرفتند. هدف اصلی ما آزادی تمام دونباس است. طرف اوکراینی حاضر به مذاکره نیست.نیازی به تغییر برنامه‌هایمان در مورد عملیات نظامی ویژه در اوکراین نیست. ما برای پایان دادن به عملیات نظامی در اوکراین عجله نداریم.
پوتین بیان کرد: ۳۵ درصد از محموله‌های غلات از اوکراین به اروپا رسیده است. سازمان ملل باید نقش فعالی در توافقنامه غلات ایفا کند. شرکت‌های آمریکایی در صادرات غلات اوکراین نقش داشتند.
اظهارات رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای ترکیه ای خود در حالی بیان می‌شود که خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده است مقامات ترکیه‌ای اعلام کرده اند رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به دنبال روابط مالی نزدیکتر با روسیه است؛ به طوری که تلاش دارد تا پیش از انتخابات سال آینده، اقتصاد آشفته کشورش را ثبات بخشد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8240868/پوتین-۲۵-درصد-از-هزینه-گاز-ارسالی-به-ترکیه-به-روبل-پرداخت-خواهد-شد

دکمه بازگشت به بالا