اخبار بین المللی

اعزام ناوچه نیروی دریایی انگلیس به نزدیکی خط لوله نورد استریم

اعزام ناوچه نیروی دریایی انگلیس به نزدیکی خط لوله نورد
استریم
وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد نیروی دریایی سلطنتی این کشور پس از «خرابکاری» در خطوط لوله گاز نورد استریم، یک ناوچه را به دریای شمال فرستاده است. لندن می‌گوید مقامات انگلیسی از نزدیک با نیروی دریایی نروژ «برای اطمینان بخشیدن به کسانی که در نزدیکی خطوط لوله گاز کار می‌کنند» همکاری می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، مشخص نشده که کدام ناوچه اعزام شده است. با این حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد احتمالاً ناوچه اعزام شده «اچ‌ام‌اس سامرست» باشد که با نیرو‌های نروژی در نزدیکی شهر «استاوانگر» تمرین می‌کرده است.
گفتنی است، خط لوله نورد استریم ۱ و ۲ پس از افت فشار سریع در ۲۶ سپتامبر دچار نشتی شد و اپراتور اعلام کرد آسیب به آن «بی‌سابقه» بوده است. سخنگوی کرملین این خرابکاری را مصداق «تروریسم دولتی» خواند و انگشت اتهام را به سمت آمریکا گرفت. به گفته او در صورت بروز نشتی و اختلال در نورد استریم، آمریکا می‌تواند گاز بیشتری را با قیمت بالاتر بفروشد.
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز یکشنبه گفت کشور‌هایی که با ساخت این خط لوله مخالف بودند (آمریکا، لهستان و اوکراین) می‌توانستند ذینفع مستقیم حوادث نورد استریم باشند.
حمله احتمالی به نورد استریم در بحبوحه بحران انرژی در اروپا رخ داد. قیمت‌ها از سال ۲۰۲۱ در سطح جهانی افزایش یافته است، با این حال، پس از تصویب چندین دور تحریم‌های ضد روسیه توسط آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا وضعیت بدتر شد. طی ماه‌های گذشته، قیمت بنزین سرسام‌آور شده و منجر به تورم شدید و افزایش هزینه زندگی در اتحادیه اروپا، انگلیس و بسیاری از نقاط دیگر جهان شده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8252734/اعزام-ناوچه-نیروی-دریایی-انگلیس-به-نزدیکی-خط-لوله-نورد-استریم

دکمه بازگشت به بالا