اخبار بین المللی

مرگ پیمانکار نورد استریم پیش از انفجار در خطوط لوله

مرگ پیمانکار نورد استریم پیش از انفجار در خطوط لوله
یک تحلیلگر آلمانی می‌گوید انفجار‌های زیردریایی در خط لوله گاز نورد استریم احتمالا به سقوط یک هواپیمای جت خصوصی در دریای بالتیک مرتبط است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این هواپیمای جت حامل تاجری بود که شرکت او در فعالیت‌های مرتبط با نورد استریم مشارکت داشته است. روسیه در حال تحقیق روی این پرونده است.
الکساندر سوسنووسکی، تحلیلگر سیاسی آلمانی روس تبار در حساب کاربری خود در تلگرام نوشت “یک هواپیمای خصوصی حامل پیتر گریزمان که یک پیمانکار بود، روز چهار سپتامبر در دریای بالتیک سقوط کرد. این مسئله قطعا بیشتر از یک همزمانی ساده با خرابکاری در نورد استریم است. ”
گریزمان مالک شرکتی به نام “گریزمان گروپ” بود که در زمینه تعمیر و نگهداری خط لوله گاز نورد استریم فعالیت می‌کرد. سوسنووسکی می‌گوید هواپیمای مدل «سسنا»‌ی پیتر گریزمان قبل از سقوط دقیقا بر فراز منطقه‌ای که خطوط لوله در دریا منفجر شدند، پرواز کرده بود.
تحلیلگر سیاسی آلمانی می‌نویسد: “فرض را بر این می‌گیریم که گریزمان به عنوان مالک شرکت (مرتبط با نورد استریم) یا در طراحی (اقدامات خرابکارانه) دست داشته یا متوجه چیزی شده که توجه او را در این رابطه به خود جلب کرده است. پرواز او احتمالا یک گردش معمولی همراه با خانواده اش نبوده است. در اخبار رسمی، علت سقوط هواپیما کاهش فشار کابین عنوان شده است.”
با این حال، سوسنووسکی یادآور می‌شود که هواپیما‌های نظامی نیروی هوایی آلمان این جت خصوصی را بر فراز دریای بالتیک همراهی کرده اند.
رسانه‌ها روز چهار سپتامبر از سقوط یک هواپیمای خصوصی در دریای بالتیک در آب‌های ونتسپیلس در لتونی خبر دادند. مطبوعات آلمان این حادثه را “پرواز شبح اسرارآمیز” لقب دادند. این سانحه پرسش‌های زیادی را در اذهان عمومی برانگیخت که تاکنون بی‌پاسخ مانده اند.
روز گذشته نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با بیان این که اقدام به خرابکاری در خط لوله‌های گاز اروپا نمی‌تواند کار تروریست‌ها باشد، گفت آمریکا تنها کشوری است که از این خرابکاری در خط لوله نورد استریم بهره می‌برد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8252586/مرگ-پیمانکار-نورد-استریم-پیش-از-انفجار-در-خطوط-لوله

دکمه بازگشت به بالا