اخبار بین المللی

اظهار نگرانی روسیه نسبت به کنار گذاشته شدن از تحقیقات «نورد استریم»

اظهار نگرانی روسیه نسبت به کنار گذاشته شدن از تحقیقات «نورد
استریم»
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: «تاکنون از کنفرانس‌های مطبوعاتی که در دانمارک و سوئد برگزار شده، اظهارات نگران‌کننده‌ای شنیده‌ایم که هرگونه همکاری با طرف روسی منتفی می‌کند. مطمئناً منتظر شفاف‌سازی در این مورد خواهیم بود».
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کرملین تاکید کرد: «معتقدیم که مشارکت روسیه، در بازرسی سایت‌های آسیب‌دیده و بررسی اتفاقات رخ داده باید اجباری باشد». گفتنی است، خط لوله نورد استریم ۱ و ۲ هفته گذشته پس از افت فشار سریع، دچار نشت سوخت شدند. سوئد و دانمارک انفجار‌هایی را در این منطقه ثبت کرده و اپراتور بعداً گفت که آسیب به سیستم خط لوله «بی‌سابقه» است.
از ابتدای این حادثه، مقامات گوناگون حدس و گمان‌هایی را در خصوص «عمدی» بودن این نشتی‌ها بیان کرده اند. دادستانی کل روسیه اعلام کرده که در حال بررسی حوادث خط لوله به عنوان مصداقی از «تروریسم بین المللی» است.
رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه نیز می‌گوید شواهدی غیر مستقیم در اختیار مسکو قرار گرفته که از دخالت غرب در انفجار خط لوله نورد استریم خبر می‌دهد.
بروز نشتی در نورد استریم عرضه گاز به اروپا را مختل کرده و به کمبود ذخایر انرژی در اتحادیه دامن زده است. در این میان، کسب و کار‌ها در اروپا مصرف گاز طبیعی خود را کاهش داده و در برخی موارد فعالیت‌هایی که نیاز به مصرف سوخت زیاد دارد همچون تولید فولاد و کود را کنار گذاشته اند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8253182/اظهار-نگرانی-روسیه-نسبت-به-کنار-گذاشته-شدن-از-تحقیقات-نورد-استریم

دکمه بازگشت به بالا