اخبار بین المللی

توهین به اردوغان، سفیر سوئد را به وزارت خارجه ترکیه کشاند

توهین به اردوغان، سفیر سوئد را به وزارت خارجه ترکیه
کشاند
پس از پخش محتوایی از تلویزیون دولتی سوئد که ترکیه آن را «توهین آمیز» می‌داند، سفیر این کشور اروپایی در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه احضار شد.
خبرگزاری آناتولی گزارش داد، استفان هرستروم، سفیر سوئد در آنکارا به وزارتخانه احضار شده تا مراتب اعتراض ترکیه نسبت به رخداد پیش آمده اعلام شود. این وزارتخانه تاکید کرد که «گستاخی و همچنین اظهارات و تصاویر زشت در تلویزیون عمومی سوئد علیه ترکیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور غیرقابل قبول است و نمی‌توان آن را آزادی مطبوعات تلقی کرد».
شبکه تلویزیونی عمومی SVT در سوئد اخیرا با یکی از اعضای سازمان پ‌ک‌ک مصاحبه کرده و تبلیغاتی علیه ترکیه پخش کرده است. ترکیه این گروه را تروریستی معرفی کرده و بیش از ۳۵ سال است که مشغول مبارزه با اعضای آن است.
این اقدام در حالی صورت گرفته که قرار بود یک هیئت سوئدی در آنکارا با ترکیه بر سر استرداد برخی اعضای این گروه مذاکره کند. ترکیه استرداد این افراد را شرط تایید درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو دانسته است.
ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد در پاسخ به سوالی درباره این برنامه طنز که از تلویزیون کشورش پخش شده و واکنش ترکیه را در پی داشته به خبرنگاران گفت: «من معتقدم آنچه برای ترکیه مهم است، این است که ما به توافقی که داریم عمل کنیم و اقداماتی نیز در سوئد و فنلاند انجام شده است».

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8253287/توهین-به-اردوغان-سفیر-سوئد-را-به-وزارت-خارجه-ترکیه-کشاند

دکمه بازگشت به بالا