اخبار بین المللی

النخاله: پیام جهاد اسلامی وحدت مردم فلسطین در مقابله با دشمن صهیونیستی است

النخاله: پیام جهاد اسلامی وحدت مردم فلسطین در مقابله با دشمن
صهیونیستی است
جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنجشنبه جشنواره بزرگی را تحت عنوان «مبارزه ما تا بیت المقدس ادامه دارد» در میدان الکتیبه در غرب شهر غزه به مناسبت سی‌وپنجمین سالگرد تشلیل این جنبش در نوار غزه برگزار کرد.
به گزارش وب‌سایت رسمی «سرایا القدس» شاخه نظامی این جنبش، ده‌ها هزار نفر از هواداران جهاد به رهبری اعضای دفتر سیاسی جنبش و رهبران و اعضای آن از تمام چارچوب‌های سازمانی، با حضور نمایندگان نیرو‌های ملی فلسطین، شخصیت‌های دانشگاهی، عمومی، حقوقی، افراد سرشناس در نوار غزه و… در این گردهمایی شرکت کردند.
در این گردهمایی «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس سخنرانی کردند و همچنین خانواده‌های شهدا از جنین، رزمنده فتحی خاظم، پدر شهیدان رعد و عبدالرحمن به سخنرانی پرداختند؛ علاوه بر این رزمندگان گردان‌های قدس راکت‌انداز‌ها و اسلحه‌های جدیدی را رونمایی کردند.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که پیام این جنبش در سالگرد تشکیل آن، پیام وحدت مردم فلسطین با تمام نیرو‌های مقاومت در مقابله با دشمن صهیونیستی است که با حمله به مسجد الاقصی، یهودی شدن آن و کنترل بر بیت المقدس و کرانه باختری را دنبال می‌کند.
زیاد النخله بار دیگر بر ضرورت وحدت نیرو‌های ملی و اسلامی نه تنها در سرزمین فلسطین، بلکه در سراسر جهان عرب، اسلام و بین‌الملل تأکید کرد.
وی افزود: «دشمن و همپیمانانش با تمام توان تلاش می‌کنند تا ما را محاصره کنند و رابطه ما را با حامیان ما قطع کنند و حتی در سطح انسانی هرکسی که با ما همدردی می‌کند تعقیب می‌کند تا ما را منزوی کند. متأسفانه حمایت و مراقبت کامل آمریکا باعث یهودی‌سازی قدس، ادامه شهرک‌سازی و کنترل بیشتر بر کرانه باختری و عادی‌سازی بیشتر روابط کشور‌های عربی با این رژیم خواهد شد.»
النخاله گفت: «این وظیفه ماست که غزه را در زمانی که مسجد الاقصی هدف قرار می‌گیرد و طرح یهودی‌سازی در بیت المقدس و کرانه باختری اجرا می‌شود بی‌طرف رها نکنیم. این همان چیزی است که اسرائیل از طریق توافقنامه اسلو به دنبال آن بود که ما با آن مخالفت کردیم و به مرور زمان با آن مبارزه کردیم.»
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت: «ما از محمود عباس قبل از مجمع عمومی سازمان ملل شنیده‌ایم که دشمن صلح نمی‌خواهد در کرانه باختری چیزی به ما بدهد. این را صاحب پروژه صلح با دشمن می‌گوید پس مقاومت چه می‌گوید؟»
النخله با بیان این‌که «دشمن ناامیدی ما را می‌خواهد و قصد دارد با کشتار و ایجاد ویرانی اراده ما را سلب کند»، افزود: «ما آزادی و وطن خود را می‌خواهیم. بزرگان قیام کردند و به آنچه می‌خواستند رسیدند، مقاومت آن‌ها مایه مباهات و الهام در همه سطوح است و از حق تاریخی خود در فلسطین دست نخواهند کشید.»
رهبر جهاد اسلامی از مردم فلسطین خواست تا با وجود راه طولانی و دشواری مسیر، تلاش خود را برای رسیدن به این هدف تقویت کنند و گفت مثال خوبی در رابطه با رسول خدا داریم که مؤمنان در رسالت او ترسیدند و حضرت آن‌ها را به جنگ تشویق کرد و آنان با صبر و جنگ، از ترس به پیروزی بزرگی رسیدند.
وی ادامه داد:‌ «ای مردم بزرگ ما، امید راهگشا است پس پیش برویم و به عقب نگاه نکنیم؛ فلسطین سزاوار است و بیت المقدس در انتظار ماست پس آن را به دست دشمنان ندهید. روزی می‌رسد که مردم ما از نصرت خدا خوشحال خواهند شد، این وعده خدا به ماست؛ ان‌شاءالله ما پیروز خواهیم شد، پس بر دشمنان راهی برای نفوذ باقی نگذارید.»

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8253938/النخاله-پیام-جهاد-اسلامی-وحدت-مردم-فلسطین-در-مقابله-با-دشمن-صهیونیستی-است

دکمه بازگشت به بالا