اخبار بین المللی

روسیه: غرب اوکراین را مجبور به عدم مذاکره با مسکو می‌کند

روسیه: غرب اوکراین را مجبور به عدم مذاکره با مسکو
می‌کند
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در خصوص فرمان اخیر رئیس جمهور اوکراین برای «عدم امکان» مذاکره با پوتین گفت مذاکرات با اوکراین مانند جریان امضای توافقنامه مینسک است؛ از این جهت که طی آن کی‌یف در ابتدا «تظاهر می‌کرد» به دنبال توافق است، اما وقتی مذاکرات نهایی شد اعلام کرد از آن پیروی نخواهد کرد و «جامعه جهانی را گمراه کرد».
به گزارش اسپوتینک، زاخارووا تأکید کرد: «از قبل آشکار بود این کار به دستور غرب انجام شده است که خواهان توقف درگیری‌ها [در اوکراین] نیست و قصد ادامه آن را دارد».
این بیانیه پس از آن منتشر شد که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اواخر ماه گذشته تاکید کرد روسیه همچنان آماده مذاکره با اوکراین است. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم در ماه ژوئیه اعلام کرده بود مسکو آماده از سرگیری مذاکرات با کی‌یف بوده و توپ در زمین اوکراین است، اما رئیس جمهور این کشور تاکنون به وضوح عدم تمایل خود را برای آغاز این روند نشان داده است.
در پی اعلام رسمی ضمیمه کردن چهار منطقه شرقی اوکراین به خاک روسیه، زلنسکی فرمانی را امضا کرده که بر اساس آن تا زمانی که پوتین رئیس جمهور روسیه باشد، اوکراین با روسیه برای برقراری آتش بس مذاکره نخواهد کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8253745/روسیه-غرب-اوکراین-را-مجبور-به-عدم-مذاکره-با-مسکو-می‌کند

دکمه بازگشت به بالا