اخبار بین المللی

کمبود سوخت فرانسه را به آزادسازی ذخایر استراتژیک مجبور کرد

کمبود سوخت فرانسه را به آزادسازی ذخایر استراتژیک مجبور
کرد
اگنس پانیر روناچر، وزیر انتقال انرژی فرانسه گفت این کشور پس از اعتصاب در پالایشگاه‌های نفت فرانسه و کمبود سوخت، بخشی از ذخایر نفت استراتژیک خود را آزاد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این وزیر فرانسوی میزان کمبود بنزین و گازوئیل در جایگاه‌های سوخت را ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت برای حل این بحران، در حال واردات نفت از بلژیک و آزاد کردن ذخایر استراتژیک است.
وی همچنین از تولیدکنندگان نفت و کارکنان اعتصابی خواست تا اعتصاب پایان دهند.
اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌ها در فرانسه به روز یازدهم خود رسیده است. این حرکت، پنج پالایشگاه از هفت پالایشگاه فرانسه را تحت تأثیر قرار داده است. در همین حال، کارگران یکی از شعبه‌های شرکت گاز «اکسون موبیل» در منطقه «نرماندی» از ۲۰ سپتامبر اعتصاب کرده‌اند.
بیشتر کارخانه‌های توتال انرژی نیز از ۲۷ سپتامبر متوقف شده‌اند. اعتصاب‌کنندگان خواهان افزایش دستمزد هستند و می‌گویند دستمزد‌ها با میزان تورم همگام نیست.
در عین حال، تخفیف ۳۰ سنتی دولت برای بنزین و گازوئیل، که از اول سپتامبر تا ۳۱ اکتبر اعمال می‌شود، رانندگان را تشویق به خرید بیشتر کرده است و شکاف بین عرضه و تقاضا را افزایش داده است.
به گزارش رسانه‌های محلی، کمبود سوخت سبب شده است که برخی پمپ بنزین‌ها در شمال فرانسه به طور موقت تعطیل شوند، همچنین گزارش شده برخی رانندگان در پاریس به خاطر کمبود سوخت برای پر کردن باک اتوموبیل خود به بلژیک می‌روند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8254285/کمبود-سوخت-فرانسه-را-به-آزادسازی-ذخایر-استراتژیک-مجبور-کرد

دکمه بازگشت به بالا