اخبار بین المللی

آمریکا ۵۰ تانکر دیگر از نفت سوریه را ربود

آمریکا ۵۰ تانکر دیگر از نفت سوریه را ربود
منابع خبری مستقر در شمال شرق سوریه امروز (شنبه) از ربوده شدن ۵۰ تانکر از نفت سوریه توسط ارتش آمریکا خبر دادند.
براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این تانکرهای نفت بعد از عبور از گذرگاه غیر قانونی «المحمودیه» وارد پایگاه‌های نظامی آمریکا در شمال عراق شده است.
در همین حال خودرو‌های نظامی ارتش آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد سوریه موسوم به «قسد» نیز این تانکرها را همراهی می‌کردند.
پیشتر سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه آمریکا نفت سوریه را غارت می‌کند، از واشنگتن خواست به این چپاولگری پایان داده و خسارات وارده را جبران کند.
«وانگ وبین» با اشاره به اینکه اولین بار نیست که نیرو‌های آمریکایی نفت سوریه را به سرقت می‌برند، افزود: اکنون آمریکایی‌ها بی‌پرواتر از گذشته این سرقت را انجام می‌دهند.
به گزارش وزارت خارجه چین، سخنگوی وزارت خارجه چین گزارش وزارت نفت سوریه را یادآور شد و اعلام کرد متوسط تولید روزانه نفت در نیمه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۸۰ هزار و ۳۰۰ بشکه بود، اما نیرو‌های اشغالگر آمریکایی و مزدورانشان ۶۶ هزار بشکه از این نفت را به صورت روزانه سرقت کردند که معادل ۸۲ درصد کل تولید نفت این کشور است.
آمریکا طی یک دهه از جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه نظامیان جدایی طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را اشغال کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.
علاوه بر نفت و گازوئیل، آمریکایی‌ها همچنین به طور هفتگی مقادیر هنگفتی از گندم و غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود در عراق قاچاق می‌کنند که بار‌ها رسانه‌ها اقدام به انتشار خبر آن کرده‌اند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8254945/آمریکا-۵۰-تانکر-دیگر-از-نفت-سوریه-را-ربود

دکمه بازگشت به بالا