اخبار بین المللی

پیش‌بینی رشد اقتصادی ایتالیا به صفر رسید

پیش‌بینی رشد اقتصادی ایتالیا به صفر رسید
بر اساس گزارشی که توسط انجمن صنعتگران Confindustria منتشر شده است، انتظار می‌رود اقتصاد ایتالیا در سال ۲۰۲۳ به دلیل نگرانی‌های عمده درمورد تأمین انرژی در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین روسیه و اتحادیه اروپا دچار رکود شود.
به گزارش آرتی، لابی اصلی تجاری این کشور چشم‌انداز خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ از ۱.۶ درصد پیش‌بینی شده در آوریل به صفر کاهش داد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که اگر تنش‌ها بین اتحادیه اروپا و روسیه به حدی افزایش یابد که منجر به جهش بیشتر قیمت‌ها و یا مسدود شدن عرضه گاز شود، اثرات منفی بر فعالیت‌های تولیدی شدیدتر خواهد بود و به معنای رکود بارزتر خواهد بود.
این در حالی است که شرکت گازپروم روسیه که غول انرژی در اروپا محسوب می‌شود روز چهارشنبه هفته گذشته پس از وقفه‌ای در ارسال گاز، صادرات خود را به ایتالیا از راه اتریش از سرگرفته است.
به گزارش رویترز، گازپروم گفت که این شرکت و ایتالیا پس از تغییرات قانونی در اتریش که جریان گاز ورودی به ایتالیا از طریق خط لوله عبوری از تارویسیو در شمال شرق این کشور را متوقف کرد، راه‌حلی برای آن پیدا کرده‌اند.
گروه انرژی ایتالیایی اِنی (ENI) هم در بیانیه‌ای تأیید کرد که عرضه‌ها از سر گرفته شده است، اما انتظار می‌رود تنها بخشی از گاز درخواستی روز چهارشنبه وارد شود و افزود: «از سرگیری عرضه‌ها با تصمیم اِنی و طرف‌های درگیر در مورد محدودیت‌های ناشی از قوانین جدیدِ مقامات نظارتی اتریش امکان‌پذیر شد.»

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8255236/پیش‌بینی-رشد-اقتصادی-ایتالیا-به-صفر-رسید

دکمه بازگشت به بالا