اخبار بین المللی

زلنسکی: اقدامات روسیه با هدف تحمیل مذاکره با شرایط مسکو است

زلنسکی: اقدامات روسیه با هدف تحمیل مذاکره با شرایط مسکو
است
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر کانادا بر اهمیت واکنش قدرتمند گروه هفت به حمله موشکی روسیه تاکید کرده است.
به گزارش الجزیره، زلنسکی افزود: اقدامات و حملات گسترده روسیه با هدف تحمیل مذاکره بر سر شرایط مسکو است. اوکراین به یک سپر هوایی برای محافظت از غیرنظامیان و زیرساخت های حیاتی خود نیاز دارد.
او مدعی شد: روسیه باید به عنوان کشور حامی تروریسم طبقه بندی شود و برای محافظت از آسمانمان باید سلاح بیشتری در اختیار ما قرار گیرد.
رئیس‌ جمهور اوکراین همچنین مدعی شد: از شرکایی که از قبل فرآیند ارائه یک سیستم دفاع هوایی مدرن را به ما آغاز کرده‌اند، سپاسگزارم. حمله موشکی روسیه یک تاکتیک معمولی تروریستی با هدف گسترش ترس است، اما مسکو در هدف خود شکست خورد و ما را بیشتر متحد کرد.
پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست شورای امنیت ملی این کشور گفته بود: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که انفجار پل شبه جزیره کریمه، عملیات تروریستی با هدف تخریب زیرساخت‌های روسیه بود که دستگاه اطلاعاتی اوکراین آن را اجرا کرد.
پوتین افزود: رژیم کی‌یف تاکنون در چند عملیات تروریستی در خاک روسیه و نیز اوکراین دست داشته است. در نتیجه پیشنهاد‌ها و رایزنی‌ها با وزارت دفاع روسیه، حملاتی با سلاح‌های مختلف به زیرساخت‌های اوکراین اجرا شد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8256626/زلنسکی-اقدامات-روسیه-با-هدف-تحمیل-مذاکره-با-شرایط-مسکو-است

دکمه بازگشت به بالا