اخبار بین المللی

داستان ادامه دار تیراندازی‌های خونین در آمریکا

داستان ادامه دار تیراندازی‌های خونین در آمریکا
در تیراندازی در یک خانه در ۱۶ کیلومتری منطقه اسپارتانبورگ کانتی (Spartanburg County) در شمال غرب ایالت کارولینای جنوبی آمریکا ۵ نفر کشته شدند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، ۴ نفر از این افراد در صحنه تیراندازی جان باختند و نفر پنجم هنگام عمل جراحی در بیمارستان جان باخت. قربانیان این تیراندازی همگی بزرگسال هستند و اجساد آن‌ها در نقاط مختلف این خانه پیدا شد.
اداره پلیس منطقه اسپارتانبورگ کانتی اعلام کرد اطلاعات بیشتری را تا زمان تعیین هویت قربانیان این تیراندازی منتشر نمی‌کند.
تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.
براساس متمم دوم قانون اساسی آمریکا، شهروندان این کشور می توانند به صورت قانونی اقدام به خرید و فروش، و حمل اسلحه کنند. خشونت های ناشی از سلاح گرم در آمریکا سالانه ده ها هزار کشته و زخمی برجای می گذارد. این خشونت ها به طور متناوب در حال افزایش است.
به تازگی یک گروه غیر انتفاعی با نام Everytown For Gun Safety که با خشونت با اسلحه مقابله می‌کند، در گزارش خود اعلام کرد خشونت با اسلحه در مدارس آمریکا در سال تحصیلی جاری (۲۰۲۱-۲۰۲۲) سه برابر شده است.
دموکرات‌های آمریکا سالهاست که در تلاشند ممنوعیت فدرال برای استفاده از سلاح گرم را که در سال ۱۹۹۴ اعمال و در سال ۲۰۰۴ منقضی شد را بار دیگر تمدید کنند. لابی‌های بزرگ آمریکایی و کمپانی‌های اسلحه سازی از مخالفان اصلی تصویب این طرح هستند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8256656/داستان-ادامه-دار-تیراندازی‌های-خونین-در-آمریکا

دکمه بازگشت به بالا