اخبار بین المللی

قول بایدن برای ارسال موشک‌های جدید به زلنسکی

قول بایدن برای ارسال موشک‌های جدید به زلنسکی
«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، پس از بمباران‌های اخیر، انفجار‌های روزگذشته در شهر‌های مختلف اوکراین و همچنین تخریب بخشی از پل کریمه، به «ولودمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، قول داد تا سیستم‌های هوایی پیشرفته‌ای به اوکراین ارسال کند.
به گزارش رویترز، بایدن در تماسی تلفنی با زلنسکی اعلام کرد تا تعهد خود را به او برساند و آنچه که «حملات بی‌معنی روسیه به اهداف غیرنظامی» می‌خواند را محکوم کند.
کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای درباره این مکالمه تلفنی گفت: بایدن متعهد شده است که به حمایت‌های لازم برای دفاع، از جمله ارائه سیستم‌های دفاع هوایی پیشرفته، به اوکراین ادامه دهد. 
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین به همتای اوکراینی خود گفت: واشنگتن، متحدان و شرکای آن به تحمیل هزینه‌ها به روسیه ادامه می‌دهند. آن‌ها روسیه را مسئول جنایات جنگی می‌دانند و به اوکراین کمک‌های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه ارائه می‌دهند.
این در حالیست که «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان هم در واکنش به اتفاقات روز گذشته در شهر‌های اوکراین اعلام کرد که آلمان اولین سیستم از چهار سامانه دفاع هوایی IRIS-T SLM را ظرف چند روز آینده به اوکراین تحویل خواهد داد و افزود: «شلیک مجدد موشک‌ها به کی‌یف و بسیاری از شهر‌های دیگر نشان می‌دهد تامین سریع سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین چقدر اهمیت دارد.»
«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هم در توییتی با محکوم دانستن انفجار‌های امروز اوکراین نوشت: «چنین اقداماتی در قرن بیست و یکم جایی ندارد. ما در کنار اوکراین می‌ایستیم. کمک‌های نظامی بیشتری از طرف اتحادیه اروپا در راه است.»
ولودمیر زلنسکی نیز از «اولاف شولتس» و «امانوئل مکرون» سران آلمان و فرانسه، خواهان پاسخ محکم و قاطع به این حملات شد و در همین راستا، «روبرتا متسولا» رئیس پارلمان اروپا، نیز گفت: «اروپا چشمانش را بر اقدامات روسیه نخواهد بست.»

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8256788/قول-بایدن-برای-ارسال-موشک‌های-جدید-به-زلنسکی

دکمه بازگشت به بالا