اخبار بین المللی

بولتون، پوتین را به ترور تهدید کرد

بولتون، پوتین را به ترور تهدید کرد
جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا مدعی شد، اگر روسیه در درگیری با اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده کند، آمریکا می‌تواند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را ترور کند.
بولتون که یک جمهوری‌خواه جنگ طلب است در مصاحبه‌ای با «اندرو مار» در ایستگاه رادیویی ال‌بی‌سی نیوز انگلیس ادعا کرد: ما باید برای پوتین روشن کنیم که اگر دستور استفاده از سلاح هسته‌ای بدهد، حکم مرگ خود را امضا خواهد کرد. به نظرم این کاری است که می‌تواند برای بازداشتن او لازم باشد.
بولتون در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا توانایی حذف یک رهبر جهان در جایگاه پوتین را دارد یا خیر به مقایسه ترور او با (سردار) قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران پرداخت و در اظهارات سخیفی گفت: «نمی توانیم پوتین را به دست بیاوریم و فکر می‌کنم او این را می‌داند، اما با توجه به (ترور) قاسم سلیمانی، وقتی تصمیم می‌گیریم کسی تهدیدی برای آمریکاست، چه اتفاقی می‌افتد».
هفته گذشته جو بایدن هشدار داد که خطر «آرماگدون» هسته‌ای در بالاترین حد خود طی ۶۰ سال گذشته بوده است. روز سه‌شنبه، سران گروه ۷ به مسکو هشدار دادند که هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته‌ای در اوکراین با عواقب شدیدی مواجه خواهد شد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8257591/بولتون-پوتین-را-به-ترور-تهدید-کرد

دکمه بازگشت به بالا