اخبار بین المللی

اتحادیه اروپا ادعای آمریکا درخصوص پهپاد‌های ایرانی را تکرار کرد

اتحادیه اروپا ادعای آمریکا درخصوص پهپاد‌های ایرانی را تکرار
کرد
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار کردن ادعای اثبات نشده استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در درگیری اوکراین، درخصوص همکاری نظامی ایران و روسیه هشدار داد.
 پیتر استانو امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری در بروکسل گفت: ما با نگرانی جدی گزارش‌های متعددی درباره استفاده روسیه از پهپاد‌های ایران در تجاوز به اوکراین دریافت کرده‌ایم و آنان را مورد توجه قرار دادیم.
او با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو آن به دقت این موضوع را زیر نظر دارند مدعی شد که در صورت تایید گزارش‌ها، «چنین اقداماتی عواقب جدی خواهد داشت.»
پیش‌تر، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در کنفرانس خبری در واشنگتن مدعی شده بود «دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه، تا چند صد پهپاد و از جمله پهپاد‌هایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد».
با این حال، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «آمریکا شواهدی دال بر خرید و انتقال پهپاد‌های ایرانی از طرف وزارت دفاع روسیه مشاهده نکرده است.»
رسانه‌ها گزارش دادند که آمریکا و رژیم صهیونیستی نگرانی و هراس خود را از سلاح پهپادی ایران پنهان نمی‌کنند و به نظر بسیاری از ناظران، این سلاح به کابوس واشنگتن و تل‌آویو تبدیل شده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8257884/اتحادیه-اروپا-ادعای-آمریکا-درخصوص-پهپاد‌های-ایرانی-را-تکرار-کرد

دکمه بازگشت به بالا