اخبار بین المللی

پیشنهاد پوتین به اردوغان درباره ایجاد مرکز توزیع گاز در ترکیه

پیشنهاد پوتین به اردوغان درباره ایجاد مرکز توزیع گاز در
ترکیه
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود پیشنهاد ایجاد «هاب گازی» در ترکیه برای توزیع گاز روسیه به دیگر کشورها را مطرح کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، پسکوف افزود: روسای جمهور روسیه و ترکیه خواستار بررسی سریع و جزئی این مسئله شدند و واکنش طرف ترک به این پیشنهاد مثبت بوده است.
سخنگوی کرملین همچنین گفت: از خط خارج شدن ساختار نورد استریم به استثنای یک مسیر باقیمانده از نورد استریم ۲، به پتانسیل کلی امنیت انرژی آسیب وارد کرد. اروپایی ها هنوز این را درک نکرده‌اند.
چندی پیش خط لوله نورد استریم ۱ و ۲ پس از افت فشار سریع، دچار نشت سوخت شدند. سوئد و دانمارک انفجار‌هایی را در این منطقه ثبت کرده و اپراتور بعداً گفت که آسیب به سیستم خط لوله «بی‌سابقه» است.
از ابتدای این حادثه، مقامات گوناگون حدس و گمان‌هایی را در خصوص «عمدی» بودن این نشتی‌ها بیان کرده اند. دادستانی کل روسیه اعلام کرده که در حال بررسی حوادث خط لوله به عنوان مصداقی از «تروریسم بین المللی» است.
سخنگوی کرملین این خرابکاری را مصداق «تروریسم دولتی» خوانده و انگشت اتهام را به سمت آمریکا گرفته است. به گفته او در صورت بروز نشتی و اختلال در نورد استریم، آمریکا می‌تواند گاز بیشتری را با قیمت بالاتر بفروشد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8258623/پیشنهاد-پوتین-به-اردوغان-درباره-ایجاد-مرکز-توزیع-گاز-در-ترکیه

دکمه بازگشت به بالا