اخبار بین المللی

یمن پایان آتش بس با ائتلاف سعودی را اعلام کرد

یمن پایان آتش بس با ائتلاف سعودی را اعلام کرد
«محمد عبدالسلام» امروز (پنجشنبه) در توئیتی اعلام کرد: آتش بس به سبب مخالفت بدون دلیل کشورهای متجاوز با مطالبات انسانی و حقوق طبیعی مردم یمن مبنی بر بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا و بندر الحدیده و جلوگیری از بهره مندی از ثروت نفت و گاز کشور برای پرداخت حقوق همه کارمندان یمنی پایان یافت و تمدید نشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انصارالله، رئیس هیات مذاکره کننده یمن گفت: صلح در یمن ممکن نیست مگر اینکه کشورهای متجاوز ذهنیت خود برتر بینی را کنار بگذارند و منافع ملی و قومی خود را بر منافع آمریکا و انگلیس دو کشوری که از ادامه تجاوزات و محاصره یمن منتفع شده اند را ترجیح دهند.
«هشام شرف» وزیر خارجه یمن دیروز (چهارشنبه) در دیدار با «ژویس مسویا» دستیار دبیرکل سازمان ملل گفت: کشورهای متجاوز یعنی عربستان و امارات مطالبات برای آتش بس را می دانند و آن هم پرداخت حقوق کارمندان دولت و آمادگی برای ورود به مذاکرات صلح پایدار است.
وی افزود: صنعا خواسته میلیون ها یمنی را اعلام می کند و آن هم تحقق صلح شرافتمندانه به دور از توصیه ها و دیکته های خارجی است اما اگر هدف این است که وضعیت را در حالت «نه جنگ و نه صلح» قرار دهند، ما آن را به طور کامل نمی پذیریم.
آتش بس دو ماهه از ابتدای ماه رمضان امسال میان یمن و عربستان با میانجیگری سازمان ملل به شرط تحقق خواسته های صنعاء برای پایان محاصره و خواسته ریاض برای توقف حملات اجرا شد اما طی دو بار تمدید آن چندین هزار بار از سوی ائتلاف سعودی نقض شد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8258644/یمن-پایان-آتش-بس-با-ائتلاف-سعودی-را-اعلام-کرد

دکمه بازگشت به بالا