اخبار بین المللی

مداخله‌گری مجدد کاخ سفید در امور داخلی ایران

مداخله‌گری مجدد کاخ سفید در امور داخلی ایران
«جان کربی» سخنگوی کاخ سفید، در جریان کنفرانس خبری خود، با ادعای آن که حصول توافق برجام با ایران ممکن نیست، مدعی شد آمریکا در تلاش برای در اختیار قرار دادن اینترنت برای ایرانیان است.
به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، کربی در بخشی از سخنان خود گفت: «احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مقامات ایران هست و در بخش فناوری آمریکا در تلاش هستیم تا اینترنت برای شهروندان ایران فراهم کنیم. در حال حاضر اصلا به احیای برجام نزدیک نیستیم.»
او در بخشی دیگر از سخنانش به روابط میان آمریکا و عربستان سعودی هم اشاره کرد و گفت: «نگاه ما به نشست‌های آتی اوپک پلاس برای عقب‌نشینی عربستان در مقابل حملات روسیه و روابطش با مسکو است. آمریکا می‌خواهد در بیانیه‌ها و فعالیت‌های عربستان درباره درگیری‌های نظامی در اوکراین در بازنگری روابط بین‌المللی نقش داشته باشد. بیش از یک عضو اوپک با تلاش عربستان سعودی برای کاهش اهداف تولید نفت مخالفت کردند، واشنگتن از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی به منابع گاز طبیعی روسیه حمایت می‌کند. کاهش تولید نفت اوپک پلاس به منزله حمایت اخلاقی و نظامی از جنگ روسیه علیه اوکراین است.»
صبح امروز نیز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد که تمرکز دولت این کشور در حال حاضر نه بر احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، برجام، بلکه چگونگی کمک به اغتشاشگران در ایران است.
«وندی شرمن» قائم مقام وزارت خارجه آمریکا، نیز در رابطه با دخالت دولت بایدن در امور داخلی ایران و وعده دسترسی آسانتر ایرانیان به اینترنت، از رایزنی با شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا خبر داد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8258685/مداخله‌گری-مجدد-کاخ-سفید-در-امور-داخلی-ایران

دکمه بازگشت به بالا