اخبار بین المللی

گروه‌های فلسطینی بیانیه الجزایر را امضا کردند

گروه‌های فلسطینی بیانیه الجزایر را امضا کردند
گروه‌های فلسطینی “بیانیه الجزایر” را در پایان کنفرانس وحدت برای آشتی ملی گروه‌های فلسطینی امضا کردند.
شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه اعلام کرد: در بیانیه آشتی گروه‌های فلسطینی در الجزایر، بر اهمیت وحدت ملی به عنوان زیربنای مقاومت برای مقابله با رژیم اشغالگر تاکید شده است.
در این بیانیه آمده است: اصل شراکت سیاسی بین گروه‌های مختلف فلسطینی باید از طریق انتخابات تقویت شود. تقویت نقش سازمان آزادی بخش فلسطین به عنوان تنها نماینده قانونی مردم فلسطین، تسریع در انتخابات سراسری ریاستی و قانونگذاری در نوار غزه و کرانه باختری از جمله شهر قدس تا یکسال بعد از امضای این بیانیه، فعال کردن سازوکار دبیران کل گروه‌های فلسطینی، پیگیری پایان دادن به دودستگی، تحقق وحدت ملی و شراکت سیاسی ملی از جمله مفاد بیانیه گروه‌های فلسطینی در الجزایر بود.
یک تیم کاری الجزایری و عربی نظارت بر اجرا و پیگیری بند‌های این توافق را با همکاری طرف فلسطینی بر عهده خواهد داشت. گروه‌های فلسطینی بر پایبندی خود به توسعه مقاومت مردمی و حق مردم فلسطین برای مقاومت به شکل‌های مختلف تاکید کردند.
در همین حال؛ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطینی (حماس) ضمن ابراز خرسندی از نتایج گفتگو‌های ملی بین حماس و فتح در الجزایر و توافق به دست آمده گفت امضای سند وفاق ملی بین گروه‌های فلسطینی نتیجه تلاش نزدیک به یک ساله الجزایر بود.
پایگاه اینترنتی خبرگزاری آناتولی نوشت: اسماعیل هنیه در گفت و گوی تلویزیونی بعد از اعلام پایان جلسات گفتگو با الجزایر درباره این توافق گفت: ان شاالله که این آغاز خوبی باشد و ما از نتایج خوشحالیم.
وی افزود: به لطف توجه مقامات الجزایری که این گفتگو را از حدود یک سال پیش مدیریت کردند فضای مثبت و خوشبینی بر آن حاکم بود.
عزام الاحمد رئیس جنبش فتح نیز گفت: برای ما این تازگی ندارد که وقتی دنیا برایمان تنگ می‌شود کسی را جز الجزایر نیابیم.
وی در گفتگو با تلویزیون الجزایر افزود: ما درفلسطین بیش از ۱۵ سال است که دچار دو دستگی هستیم که همین باعث ضعیف شدن آرمان فلسطین شده و به آن آسیب رسانده است.
صالح ناصر عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز به همین منبع گفت: آنچه امروز محقق شد دستاورد بزرگی است که به لطف تلاش و اصرار برای پایان دادن به دو دستگی و پیشروی به سوی جلو بود.
وی افزود: برادران ما در الجزایر نقش بزرگی در مهیا کردن فضا و جستجوی نقاط مشترک با هدف برطرف کردن موانع ایفا کردند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8258776/گروه‌های-فلسطینی-بیانیه-الجزایر-را-امضا-کردند

دکمه بازگشت به بالا