اخبار بین المللی

گازپروم: روسیه گاز کافی برای ۱۰۰ سال آینده دارد

گازپروم: روسیه گاز کافی برای ۱۰۰ سال آینده دارد
«الکسی میلر» رئیس گازپروم روسیه در کنگره تجارت بین المللی در روز چهارشنبه گفت: «ذخایر عظیم گاز روسیه که حدود ۴۸ تریلیون متر مکعب تخمین زده می‌شود -تقریباً یک چهارم کل جهان- می‌تواند بیش از یک قرن دوام بیاورد.»
به گزارش آرتی، «الکسی میلر» افزود: «مصرف کنندگان ما، شهروندان روسیه، به این منبع انرژی ارزان و قابل اعتماد دسترسی خواهند داشت. توجه به این نکته ضروری است که آن‌ها می‌توانند به آینده گازی کشور خوش‌بین باشند.»
بیشتر بخوانید:
رئیس گازپروم به ذخایر وسیع در شمال شبه‌جزیره «یامال» اشاره کرد و توضیح داد که شرکتش مقدمات راه‌اندازی میدان گازی «خراساوی» و توسعه ذخایر عمیق میدان «بوواننکوو» را آغاز کرده است.
اظهارات رئیس گازپروم روسیه در حالی مطرح شده است که این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد ارسال گاز از خط لوله نورد استریم ۱ به اروپا را به حالت تعلیق درآورده است.
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز همچنین روز گذشته (چهارشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی گفت آلمان تمام تلاش خود را برای قطع ارتباط در زمینه انرژی با روسیه می‌کند.
در حال حاضر اروپا با بحران انرژی دست‌وپنجه نرم می‌کند. بسیاری از مقام‌های اروپایی نسبت به کمبود برق و کمبود انرژی در زمستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8228063/گازپروم-روسیه-گاز-کافی-برای-۱۰۰-سال-آینده-دارد

دکمه بازگشت به بالا