اخبار بین المللی

پوتین: نیازی به مذاکره با جو بایدن نمی‌بینم

پوتین: نیازی به مذاکره با جو بایدن نمی‌بینم
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه امروز جمعه در یک نشست خبری در آستانه پایتخت قزاقستان اعلام کرد که هنوز تصمیمی برای حضور در نشست گروه ۲۰ در بالی اندونزی که قرار است ماه آینده برگزار شود نگرفته است.
به گزارش خبرگزاری راشاتودی، پوتین در این نشست خبری عنوان کردکه کشورش در حال توسعه خطوط لجستیکی جدید بین کشور‌های آسیایی و تقویت مشارکت تجاری با آنهاست.
رییس جمهور روسیه در ادامه سخنان خود با تاکید بر این نکته که مسکو آمادگی لازم برای مذاکره با اعضای گروه ۲۰ را دارد، گفت:کی یف مدعی است که خواهان مذاکره است، ولی در حال حاضر با موضع گیری‌هایی که انجام می‌دهد به دنبال ممانعت از انجام مذاکره است.
پوتین همچنین در ادامه خبر داد که خط لوله گاز نورد استریم ۲ در آینده‌ای نزدیک دوباره راه اندازی خواهد شد.
او جانبداری آلمان از ناتو در اوکراین، اشتباه عنوان کرد و گفت: آلمان باید بین برآورده کردن خواسته‌های ملت خود یا موضع گیری علیه ما یکی را انتخاب کند.وی با اشاره به حادثه انفجار پل کریمه که در روز‌های اخیر اتفاق افتاد، تصریح کرد: اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد بمبی که پل کریمه را منفجر کرد از مسیر دریا و بندر اودسا هدایت شده بود.
رییس جمهور روسیه با تاکید بر این نکته که هیچ نیازی به مذاکره با بایدن نداریم افزود: مسکو نیازی به بسیج جدید ارتش روسیه ندارد و ما قصد نداریم که اوکراین را نابود کنیم؛ ما اهدافی در اوکراین داریم که به دنبال تحقق آن‌ها هستیم.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8259078/پوتین-نیازی-به-مذاکره-با-جو-بایدن-نمی‌بینم

دکمه بازگشت به بالا