اخبار بین المللی

واکنش مقتدی صدر به مامویت تشکیل کابینه در دولت جدید

واکنش مقتدی صدر به مامویت تشکیل کابینه در دولت جدید
«صالح محمد العراقی» یکی از سران جریان صدر عراق امروز (شنبه، ۱۵ اکتبر) با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی به مکلف شدن «محمد شیاع السودانی» به تشکیل کابینه جدید عراق واکنش نشان داد.
بر اساس این بیانیه منتشر شده، «سید مقتدی الصدر» امروز، دو روز پس از انتخاب رئیس‌جمهور و مامور تشکیل کابینه جدید عراق پس از یک بحرانی سیاسی طولانی، اعلام کرد که در دولت آتی مشارکت نخواهد کرد. 
العراقی به نقل از الصدر تصریح کرد که دولت جدید عراق در صورت تشکیل «یک دولت ائتلافی وابسته شبه‌نظامی تجربه شده است که خواسته‌های ملت را پاسخ نداده و نخواهد داد و با اصل آزموده را آزمودن خطاست، تطابق ندارد».
وی با اشاره به شکست تلاش‌ها برای تشکیل دولت اکثریت ملی که قرار بود وابسته به هیچ بلوکی نباشد (نه شرقی نه غربی) و در آن عدالت و قانون و قضاوت شفاف و پاک حاکم باشد و سلاح در انحصار نیرو‌های امنیتی و ملی و قهرمان باشد، ادعا کرد  سرکوب صدای مردمی که خواستار تغییر در عراق هستند و نیز سرپیچی صریح از توصیه‌های شرعی و ملی صادره از عالی‌ترین سطوح در داخل و خارج محکوم است.
شایان ذکر است پس از گذشت بیش از یک سال از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، روز گذشته سرانجام نشست انتخاب رئیس‌جمهور جدید این کشور در پارلمان با حضور ۲۶۹ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده برگزار شد و عبداللطیف رشید با ۱۶۲ رای به عنوان رئیس جمهوری جدید عراق انتخاب شد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8259674/واکنش-مقتدی-صدر-به-مامویت-تشکیل-کابینه-در-دولت-جدید

دکمه بازگشت به بالا