اخبار بین المللی

آلمان: ذخایر گازی به بیش از ۹۵ درصد رسید

آلمان: ذخایر گازی به بیش از ۹۵ درصد رسید
دولت آلمان روز جمعه (۱۴ اکتبر ۲۰۲۲) اعلام کرد که ذخایر گازی این کشور در حال حاضر به حد قابل توجهی رسیده و نگرانی‌های بسیاری در این خصوص برطرف شده است.
براساس گزارش یورو نیوز مقامات آلمان در حالی از رسیدن به اهداف خود در پر کردن بیش از۹۵ درصد ذخایر گازی زودتر از حد انتظار سخن می‌گویند که واردات گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم به این کشور از ابتدای ماه سپتامبر به کلی قطع شده است.
وزارت اقتصاد آلمان روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ذخایر گازی کشور امروز از مرز ۹۵ درصد فراتر رفته و به ۹۵.۱۴ درصد رسیده است.» 
از سویی دیگر مردم انگلیس با خرید ژنراتور‌های برق و چراغ قوه علاوه بر پوشاک و لباس گرم و شمع، خود را برای خاموشی‌های احتمالی در زمستان آماده می‌کنند.
شبکه برق ملی ماه جاری هشدار داد اگر انگلیس نتواند برق از اروپا وارد کند و سوخت کافی برای نیروگاه‌های گازسوز تامین کند، خانه‌ها و شرکت‌های انگلیسی، زمستان امسال ممکن است با خاموشی سه ساعته برنامه‌ریزی شده روبرو شوند.
با توجه به ادامه تنش‌های سیاسی میان اوکراین و روسیه و تشدید تحریم‌های اقتصادی اروپا علیه روسیه و نخریدن گاز و نفت از مسکو مشکلات کمبود سوخت با توجه به فرارسیدن فصل سرما در کشور‌های اروپایی بسیار جدی شده است.
شایان ذکر است دولت فرانسه در روز‌های اخیر آب گرم در ساختمان‌های دولتی و عمومی را به منظور صرفه جویی در مصرف گاز قطع کرده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8259702/آلمان-ذخایر-گازی-به-بیش-از-۹۵-درصد-رسید

دکمه بازگشت به بالا