اخبار بین المللی

تبریک مکرون به میشل عون برای دستیابی به توافق مرزی با رژیم صهیونیستی

تبریک مکرون به میشل عون برای دستیابی به توافق مرزی با رژیم
صهیونیستی
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با میشل عون رئیس جمهور لبنان، حصول توافق در موضوع ترسیم مرز‌های دریایی با تل آویو را به وی تبریک گفت.
الیاس بوصعب، نایب رئیس پارلمان لبنان نیز اعلام کرد که پیش بینی می‌شود سند‌های امضا شده در زمینه توافق ترسیم مرزها، در هفته آخر ماه اکتبر جاری تحویل داده شود.
وی درباره توافق ترسیم مرز‌ها نیز گفت: منافع راهبردی لبنان اقتضا می‌کند که همه طرف‌ها به توافق ترسیم مرز‌های دریایی احترام بگذارند، چون جایگزین این توافق، هرج و مرج است. ما اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را دشمن خود و غاصب اراضی لبنان می‌دانیم، ما توانستیم به توافقی برسیم که در آن هیچ گونه مشارکت سیاسی و یا عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) وجود ندارد.
همچنین شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز در توئیتی نوشت: قدرت موضع یکپارچه لبنان، توان دیپلماسی، قدرت مقاومت و آمادگی آن، موجب حصول این توافق و بدست آوردن حقوق نفتی و گازی لبنان شد.
توافق ترسیم مرز‌های دریایی، روز چهارشنبه هفته گذشته پس از تایید نهایی از سوی دولت لبنان، از سوی کابینه رژیم صهیونیستی هم تصویب شد تا در روند اجرایی شدن قرار گیرد. براساس این توافق لبنان به اکثر مناطق مورد منازعه در توافق (خط مرزی ۲۳) دست یافته است که یک موفقیت مهم برای لبنان جهت بهره مندی از ثروت‌های طبیعی اش در دریای مدیترانه محسوب می‌شود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8259781/تبریک-مکرون-به-میشل-عون-برای-دستیابی-به-توافق-مرزی-با-رژیم-صهیونیستی

دکمه بازگشت به بالا