اخبار بین المللی

اذعان کاخ سفید: تمرکز ما بر ناآرامی‌ها در ایران است نه مذاکرات

اذعان کاخ سفید: تمرکز ما بر ناآرامی‌ها در ایران است نه
مذاکرات
کارین ژان پی یر در ادامه رویکرد دوگانه آمریکا و برخلاف ادعای داشتن دیپلماسی در قبال ایران اذعان کرد تمرکز دولت بایدن بر روی ناآرامی‌ها در ایران است نه مذاکرات رفع تحریم‌ها.
به گزارش رویترز، سخنگوی کاخ سفید در ادامه ادعا‌های واشنگتن درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به خبرنگاران گفت: اگرچه دولت بایدن، دیپلماسی را بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌داند، اما اکنون تمرکز واشنگتن بر حمایت از ناآرامی‌ها است.
او بدون کوچکترین اشاره‌ای به تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران از جمله تحریم‌های دارویی ادعا کرد: ما درک می‌کنیم که دیپلماسی راه رسیدن به برجام است، اما اکنون نگرانی و تمرکز ما بر مردم ایران است.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز صبح امروز (شنبه) بار دیگر از اغتشاشات ایران حمایت و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در کنار مردم ایران برای رسیدن به خواسته خود ایستاده است.
پیش از این هم «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در پاسخ به این سوال که «آیا آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه ایران به دلیل فوت مهسا امینی وضع خواهدکرد؟» گفته بود: «تاکنون تحریم‌هایی در این زمینه علیه برخی مقام‌های ایران وضع کرده‌ایم و همچنان به بررسی این مسئله ادامه می‌دهیم.»

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8259790/اذعان-کاخ-سفید-تمرکز-ما-بر-ناآرامی‌ها-در-ایران-است-نه-مذاکرات

دکمه بازگشت به بالا