اخبار بین المللی

شی جین‌پینگ در نامه‌ای به کیم جونگ اون خواستار ارتباط، اتحاد و همکاری شد

شی جین‌پینگ در نامه‌ای به کیم جونگ اون خواستار ارتباط، اتحاد
و همکاری شد
رسانه دولتی کره شمالی روز یکشنبه گزارش داد «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، در نامه‌ای به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، پیش از کنگره تاریخی حزب حاکم کمونیست چین، گفت که بیش از هر زمان دیگری مهم است که پکن و پیونگ یانگ ارتباطات، وحدت و همکاری خود را تقویت کنند.
به گزارش رویترز، این نامه در پاسخ به تبریک‌هایی بود که کیم برای کنگره ارسال کرد و قرار است روز یکشنبه (امروز) آغاز شود. شی قرار است در کنگره برای سومین دوره ۵ ساله به عنوان دبیرکل حزب حاکم کمونیست، قدرتمندترین سمت در چین، انتخاب شود.
خبرگزاری دولتی کره شمالی تمایل پیونگ یانگ را برای تقویت روابط بین چین و کره شمالی ابراز و اعلام کرد این ارتباط کمک بزرگی به ایجاد شادی بیشتر دو کشور و مردم آن‌ها و دفاع از صلح و ثبات در منطقه و بقیه جهان به ارمغان خواهد آورد.
«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی در واکنش به شلیک موشکی جدید کره شمالی آن را «نقض توافقنامه جامع نظامی ۲۰۱۸» دانست که یک منطقه حائل دریایی بین سئول و پیونگ‌یانگ ایجاد می‌کرد که از تنش‌های نظامی بین دو کشور جلوگیری کند.
از سوی دیگر، «یاسوکازو همادا» وزیر دفاع ژاپن نیز در بیانیه‌ای نسبت به اقدامات موشکی کره‌شمالی واکنش نشان داد و گفت توکیو از طریق سفارت خود در پکن مراتب اعتراض خود را اعلام و این اقدام را محکوم کرده است. به گفته همادا، این هشتمین پرتاب کره شمالی تنها از اواخر سپتامبر است.
کره شمالی صبح روز جمعه یک موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد. کیودو به نقل از وزیر دفاع ژاپن گزارش داد این موشک حدود ۶۵۰ کیلومتر را با حداکثر ارتفاع ۵۰ کیلومتری طی کرده و در نهایت در خارج منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمده است. کره شمالی از ۲۵ سپتامبر تاکنون ۸ پرتاب آزمایشی و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۵ پرتاب آزمایشی انجام داده است.
 

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8259966/شی-جین‌پینگ-در-نامه‌ای-به-کیم-جونگ-اون-خواستار-ارتباط-اتحاد-و-همکاری-شد

دکمه بازگشت به بالا