اخبار بین المللی

گوترش: گروه‌های فلسطینی از بیانیه الجزایر پیروی کنند

گوترش: گروه‌های فلسطینی از بیانیه الجزایر پیروی کنند
سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، به نقل از این مقام ارشد اعلام کرد که او از جناح‌های فلسطینی می‌خواهد به بیانیه الجزایر که اوایل این هفته امضا شد، پایبند باشند.
به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک در بخشی از سخنان خود گفت: «دبیر کل سازمان ملل از بیانیه الجزایر که در ۱۳ اکتبر ۱۴ جناح فلسطینی آن را امضا کردند به عنوان گامی مثبت در جهت آشتی درون فلسطینی استقبال می‌کند. گوترش همه جناح‌ها را تشویق می‌کند تا بر اختلافات خود از طریق مذاکره غلبه کنند و از آن‌ها می‌خواهد که تعهدات مندرج در اعلامیه از جمله برگزاری انتخابات را دنبال کنند.»
به گفته گوترش «آشتی فلسطین برای یک فلسطین مستقل و از لحاظ سیاسی با ثبات بسیار مهم است.»
همچنین دبیرکل سازمان ملل از تلاش‌های جمهوری الجزایر و «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور این کشور، برای رسیدن به این هدف قدردانی کرده است.
پنج‌شنبه هفته گذشته گروه‌های فلسطینی «بیانیه الجزایر» را در پایان کنفرانس وحدت برای آشتی ملی گروه‌های فلسطینی امضا کردند. گفته می‌شود در این بیانیه بر اهمیت وحدت ملی به عنوان زیربنای مقاومت برای مقابله با رژیم اشغالگر تاکید شده است.
یک تیم کاری الجزایری و عربی نظارت بر اجرا و پیگیری بند‌های این توافق را با همکاری طرف فلسطینی بر عهده خواهد داشت. گروه‌های فلسطینی بر پایبندی خود به توسعه مقاومت مردمی و حق مردم فلسطین برای مقاومت به شکل‌های مختلف تاکید کردند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8260154/گوترش-گروه‌های-فلسطینی-از-بیانیه-الجزایر-پیروی-کنند

دکمه بازگشت به بالا