اخبار بین المللی

غول گازی روسیه: تمامی حجم نورد استریم می‌تواند از طریق ترکیه هدایت شود

غول گازی روسیه: تمامی حجم نورد استریم می‌تواند از طریق ترکیه
هدایت شود
الکسی میلر، مدیر عامل گازپروم اعلام کرد در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم، امکان تغییر مسیر گاز انتقالی از روسیه به اروپا وجود خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، میلر در مصاحبه‌ای با تلویزیون روسیه در پاسخ به این سوال که آیا منابعی که روسیه معمولاً از طریق نورد استریم تحویل اروپا می‌دهد، می‌تواند از طریق زیرساخت‌های مستقر در ترکیه هدایت شود یا خیر، گفت: «هیچ چیز غیرممکن نیست. ما در مورد حجم‌هایی از گاز صحبت می‌کنیم که به لطف تروریسم بین‌المللی علیه خطوط لوله نورد استریم از دست داده‌ایم، بنابراین حجم [گاز انتقالی از ترکیه] می‌تواند حجم قابل توجهی باشد».
گفتنی است، اولین بار ساخت شبکه «ساوت استریم» در سال ۲۰۱۲ آغاز شد، اما دو سال بعد به دلیل تحریم‌های اروپا و محدودیت‌های بروکراتیک اعمال شده در بروکسل که برای خرابکاری در این پروژه طراحی شده بود، لغو شد.
ساوت استریم شبکه خط لوله ۲۰ میلیارد دلاری به طول ۲۳۸۰ کیلومتر بود که ظرفیت حمل ۶۳ میلیارد متر مکعب گاز را در سال داشت. قرار بود این خط لوله گاز را از طریق دریای سیاه به یونان، ایتالیا، صربستان، مجارستان، اسلوونی و اتریش بفرستد.
کمی بعد، ساوت استریم با ترک استریم جایگزین شد. یک خط لوله ۱۱.۵ میلیارد یورویی که قادر است تا ۳۱.۵ میلیارد متر مکعب گاز را در یک سال به ترکیه ارسال کند.
هفته گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از توقف تحویل گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم در دریای بالتیک، ایده صادرات گاز بیشتر از طریق خط لوله گاز ترک‌استریم از زیر دریای سیاه به ترکیه را مطرح کرد.
نورد استریم ۱ و ۲ که گاز را از روسیه به آلمان هدایت می‌کردند؛ ماه گذشته پس از یک حمله خرابکارانه «مشکوک» آسیب دیدند. این حمله در حالی صورت گرفت که اروپا در حال آماده شدن برای زمستانی سرد است. گفته می‌شود هنوز عوامل انفجار و نشتی در نورد استریم شناسایی نشده اند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8260554/غول-گازی-روسیه-تمامی-حجم-نورد-استریم-می‌تواند-از-طریق-ترکیه-هدایت-شود

دکمه بازگشت به بالا