اخبار بین المللی

زلنسکی: اوضاع نظامی و میدانی در باخموت در بدترین شرایط ممکن قرار دارد

زلنسکی: اوضاع نظامی و میدانی در باخموت در بدترین شرایط ممکن
قرار دارد
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با ابراز نگرانی از اوضاع نظامی و میدانی ارتش این کشور در منطقه باخموت اعلام کرد اوضاع نظامی میدانی در باخموت در بدترین شرایط قرار دارد.
رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد: اوضاع نظامی میدانی در باخموت در شرق کشور در بدترین شرایط قرار دارد. این در حالی است که چند روز پیش نیرو‌های هوادار روسیه اعلام کردند به شهر نزدیک شده اند.
به اعترافزلسنکی، استان‌های دونتسک و لوگانسک شاهد درگیری و جنگ شدیدی است، اما شهر باخموت، بدترین شرایط را دارد.
زلسنکی گفت: «عملیات نظامی ما در مناطق مختلفی در جبهه‌ها ادامه دارد. شرایط همچنان در دو منطقه دونتسک و لوگانسک دشوار است؛ اما همانند روز‌های گذشته شرایط سخت‌تر در شهر باخموت است. ما مواضع خود را در شرق و جنوب به طور کلی حفظ می‌کنیم و حداکثر تلاشمان را به کار می‌گیریم تا نیرو‌های روسیه بدانند نمی‌توانند پیشروی کنند.»
اظهارات زلنسکی در زمانی مطرح شد که نیرو‌هایی که از روسیه حمایت می‌شوند اعلام کردند دو روستا را در نزدیکی باخموت تحت کنترل خود در آوردند. درگیری‌ها بین نیرو‌های روسی و اوکراینی افزایش یافته است. این درگیری‌ها با هدف تسلط بر شهر راهبردی باخموت صورت می‌گیرد. مسکو از چند هفته پیش تلاش می‌کند بر شهر باخموت مسلط شود.
گفتنی است باخموت در مسیر اصلی دو شهر سلووینسک و کراماتورسک قرار دارد. تأسیسات آب شیرین کن در شهر سلووینسک مستقر است و رگ حیاتی آب آشامدینی منطقه به شمار می‌رود و شهر کراماتورسک در منطقه صنعتی دونباس قرار دارد و نیرو‌های روسی هنوز به طور کامل آن را تحت کنترل خود ندارند.
اوکراین چند هفته پس از آن به دشوار بودن اوضاع در باخموت اعتراف می‌کند که مقامات در کی یف از پیشروی میدانی مستمر نیرو‌های اوکراینی در شرق این کشور خبر داده بودند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8260789/زلنسکی-اوضاع-نظامی-و-میدانی-در-باخموت-در-بدترین-شرایط-ممکن-قرار-دارد

دکمه بازگشت به بالا