اخبار بین المللی

۴ کشته و زخمی در حملات پهپادی به کی‌یف

۴ کشته و زخمی در حملات پهپادی به کی‌یف
شهردار کی‌یف اعلام کرد در حمله پهپادی امروز (دوشنبه) به ساختمان مسکونی در کی‌یف، پایتخت اوکراین، دستکم ۱ کشته و ۳ زخمی گزارش شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف درپیامی تلگرامی نوشت: «پس از انفجار در منطقه شوچنکیفسکی بقایای یک زن از زیر آوار خانه‌ای، پیدا شد. یک نفر دیگر زیر آوار است. سه نفر در بیمارستان بستری شدند.»
در همین راستا ساعاتی پیش رسانه‌ها به نقل از مقامات محلی از آتش‌سوزی گسترده‌ای در تاسیسات انرژی اوکراین در استان مرکزی «دنیپروپتروفسک» خبر دادند.
هفته گذشته نیز منابع خبری اعلام کردند در حالی که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، بار دیگر خواستار تقویت دفاع هوایی به واسطه کمک متحدان غربی شده است، حملات روسیه به اوکراین ادامه دارد و پهپاد‌های انتحاری، مناطقی از کی‌یف را هدف قرار می‌دهند.
این در حالیست که ساعاتی پیش یونسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل حملاتی که روسیه به اوکراین انجام داده، تاکنون بیش از ۴ میلیون کودک به فقر دچار شده‌اند.
آژانس کودکان سازمان ملل در بیانیه خود اعلام کرد پژوهشی که ۲۲ کشور در حال حاضر انجام داده‌اند بیانگر آن است که درگیری در اوکراین بیش از ۴ میلیون کودک را در اروپای شرقی و آسیای مرکزی به فقر کشانده است.
در بخشی از این بیانیه نوشته شده است: «کودکان سنگین‌ترین بار بحران اقتصادی ناشی از جنگ در اوکراین را به دوش می‌کشند. این میزان نشان دهنده افزایش ۱۹ درصدی فقر برای کودکان از سال ۲۰۲۱ است.»
البته در این میان گفته شده که کودکان در روسیه و اوکراین بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8261111/۴-کشته-و-زخمی-در-حملات-پهپادی-به-کی‌یف

دکمه بازگشت به بالا