اخبار بین المللی

انتقاد مدودف از تل آویو به علت ارسال سلاح به اوکراین

انتقاد مدودف از تل آویو به علت ارسال سلاح به اوکراین
دیمیتری مدودف٬ معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه طرح رژیم صهیونیستی برای تامین تسلیحات اوکراین را اقدامی انحرافی دانست و تاکید کر ارسال سلاح از تل آویو به کی یف روابط روسیه با اراضی اشغالی را از بین خواهد برد.
مدودف یکی از چهره‌های مخالف غرب و ناتو است و بار‌ها از حمایت آن‌ها از اوکراین انتقاد کرده است.
وزارت امور داخلی اوکراین امروز دوشنبه اعلام کرد که سرویس امنیت اوکراین (SBU) دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، را در فهرست تحت تعقیب خود قرار داده است.
مدودف که پیش از این به عنوان رئیس جمهور و نخست وزیر روسیه خدمت کرده است، اخیراً ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را به تلاش برای برانگیختن جنگ جهانی سوم متهم کرد و اعلام کرد که کی یف تهدیدی «دائمی» و «مستقیم» برای مسکو است.
این مقام روسی همچنین تاکید کرد که مسکو حق استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را دارد در صورتی که کشور دیگری «موجودیت» روسیه را تهدید کند یا در صورتی که مخالفی با سلاح هسته‌ای به قلمرو آن یا متحدانش حمله کند. او همچنین گفت برای محافظت از مردم روسیه و مرز‌های این کشور، مسکو باید در آینده روی «برچیدن» رژیم سیاسی اوکراین تمرکز کند.رسانه‌های روسیه اواخر تیرماه گزارش دادند که وزارت دادگستری این کشور درخواست انحلال شعبه روسیه آژانس یهود رژیم صهیونیستی را داده است. اینترفکس گزارش داد که پرونده قضایی که در دادگاه مسکو تشکیل شده است به نقض قوانین روسیه مرتبط است.
وزارت دادگستری روسیه نیز اعلام کرد: آژانس یهود متهم به نقض قوانین روسیه از طریق فعالیت‌های خود است.
چندی پیش نیز روسیه به «آژانس یهود» در این کشور دستور داده بود تا تمام فعالیت‌های خود را در خاک روسیه متوقف کند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8261336/انتقاد-مدودف-از-تل-آویو-به-علت-ارسال-سلاح-به-اوکراین

دکمه بازگشت به بالا