اخبار بین المللی

بلینکن خواستار آزادی زندانیان دو تابعیتی در ایران شد

بلینکن خواستار آزادی زندانیان دو تابعیتی در ایران شد
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در پایگاه وزارت خارجه این کشور منتشر شده است بار دیگر ضمن اعلام حمایت واشنگتن از ناآرامی‌ها در ایران، خواستار آزادی زندانیان دو تابعیتی شد.
وی در این بیانیه که تاییدی بر پشتیبانی واشنگتن از اغتشاشات در ایران است حوادث اخیر در ایران را مردمی، قابل توجه و از پایین به بالا دانست.
وزیر خارجه آمریکا در واکنش به حوادث اخیر در زندان اوین گفت با مقامات سوئیس که حافظ منافع آمریکا در ایران است در خصوص زندانیان دوتابعیتی تماس گرفته و خواستار آزادی هرچه سریعتر آن‌ها شده است.
پیش از این «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در ادامه مداخله گری واشنگتن در امور داخلی ایران در پیامی توییتری درخصوص آتش‌سوزی در زندان اوین اظهار نظر کرد و مدعی شد مسائل را از نزدیک پیگیری می‌کنند.
همچنین در راستای مداخلات آمریکایی، «کارین ژان پی یر» سخنگوی کاخ سفید، در ادامه رویکرد دوگانه این کشور و برخلاف ادعای داشتن دیپلماسی در قبال ایران اذعان کرد تمرکز دولت بایدن بر روی ناآرامی‌ها در ایران است نه مذاکرات رفع تحریم‌ها.
«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، نیز در همان زمان بار دیگر از اغتشاشات ایران حمایت و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در کنار مردم ایران برای رسیدن به خواسته خود ایستاده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8261601/بلینکن-خواستار-آزادی-زندانیان-دو-تابعیتی-در-ایران-شد

دکمه بازگشت به بالا