اخبار بین المللی

عقب نشینی استرالیا از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی

عقب نشینی استرالیا از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت
رژیم صهیونیستی
پس از آنکه استرالیا قدس را به عنوان پایتخت سرزمین‌های اشغالی به رسمیت نشناخت، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفیر استرالیا را احضار کرد.
به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، استرالیا امروز سه‌شنبه اعلام کرد که دیگر قدس را به عنوان پایتخت سرزمین‌های اشغالی به رسمیت نمی‌شناسد و تصمیم بحث‌برانگیز دولت محافظه کار قبلی را لغو کرد.
«پنی وونگ» وزیر امور خارجه در بیانیه‌ای گفت: «قدس یک موضوع نهایی است که باید به عنوان بخشی از مذاکرات صلح بین اسرائیل و مردم فلسطین حل شود.»
پیش از این نیز هفته گذشته رهبران کلیسا‌های انگلیس به طور مشترک نسبت به عواقب احتمالی انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس ابراز نگرانی کردند. گفته می‌شود انتقال سفارت به قدس موضع دیرینه انگلیس در مقابل فلسطینی‌ها را تغییر خواهد داد. این کشور مدت‌هاست سفارت خود را در تل‌آویو در راستای بخشی از سیاست‌های قدیمی خود حفظ کرده است.
۴ سال پیش هر ۱۳ فرقه مسیحی در قدس اشغالی گردهم آمدند تا اقدام ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا را محکوم کنند. آن‌ها در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این اقدام به طور قطع موجب تشدید نفرت، درگیری، خشونت و رنج در سرزمین‌های اشغالی و بیت المقدس می‌شود و خطری جدی برای وحدت در جهان است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8261629/عقب-نشینی-استرالیا-از-به-رسمیت-شناختن-قدس-به-عنوان-پایتخت-رژیم-صهیونیستی

دکمه بازگشت به بالا