اخبار بین المللی

فرانسه با توزیع بنزین فاسد در مغرب خشم مغربی‌ها را برانگیخت

فرانسه با توزیع بنزین فاسد در مغرب خشم مغربی‌ها را
برانگیخت
اتحادیه تشکلات جامعه مدنی مغرب در واکنش به توزیع «بنزین فاسد» در این کشور توسط شرکت فرانسوی توتال، خواستار تحریم بنزین این کشور و تغییر دومین زبان رسمی مغرب از فرانسه به انگلیسی شد.
به گزارش روزنامه رای الیوم شرکت فرانسوی «توتال» با توزیع بنزین فاسد در استان دارالبیضاء خسارت فراوانی به خودرو‌های شهروندان مغربی وارد کرد. این شرکت هنوز غرامتی بابت این خسارت پرداخت نکرده‎ در همین حال، وزیر خارجه مغرب گفته است: کنسولگری‌های فرانسه در مغرب صدور ویزا برای سفر شهروندان این کشور به پاریس را به طور چشمگیری کاهش داده‌اند.
اتحادیه تشکلات جامعه مدنی مغرب در ادامه بیانیه خود نوشت: کنسولگری‌های فرانسه مبالغی که بابت صدور ویزا از متقاضیان گرفته‌اند تاکنون به آنان برنگردانده و این نقض آشکار اصول سفر و حقوق بین‌الملل است.
 اتحادیه حمایت از مصرف کنندگان مغربی نیز از مقامات رباط خواست تا دومین زبان رسمی این کشور را از فرانسه به انگلیسی تغییر دهند.
 این اتحادیه درباره علل تحریم شرکت توتال اعلام کرد: این دومین باری است که شرکت توتال فرانسه «بنزین فاسد» در استان دارالبیضاء توزیع کرده که از این بابت خسارت سنگینی به خودرو‌های شهروندان وارد شده و این شرکت از پرداخت غرامت آن خودداری کرده است. به علاوه، دولت فرانسه رفتار خصمانه‌ای در پیش گرفته که بر منافع مغربی‌ها در داخل و خارج کشور تاثیرگذار است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262028/فرانسه-با-توزیع-بنزین-فاسد-در-مغرب-خشم-مغربی‌ها-را-برانگیخت

دکمه بازگشت به بالا